نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در خصوص صدور مجوز اجرای فاز دوم میدان نفتی آذر و چنگوله گفت: موانع اجرای این پروژه نفتی در شهرستان مرزی مهران باید هرچه سریعتر رفع شود.
کد خبر: ۹۶۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵ 18 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ نمایندگان حوزه شمالی استان ایلام با محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار و پیگیر مسائل و مشکلات استان در حوزه های مختلف شدند.

علی اکبر بسطامی نماینده ایلام در این دیدار اظهار داشت: با توجه به مشکلات به وجود آمده در خصوص صدور مجوز اجرای فاز دوم میدان نفتی آذر و چنگوله در شورای اقتصاد به دلیل شرایط خاص میادین مشترک نفت وگاز در مناطق مرزی با کشورهای همسایه، رفع موانع و آغاز سریع عملیات اجرای طرح ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت کنگره عظیم اربعین در استان ایلام و تردد میلیونی زائران عتبات عالیات از مرز مهران بر تکمیل پروژه بزرگراه اربعین که یکی دیگر از مسائل مهم استان است تاکید کرد.

نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی همچنین در این دیدار مسائل، مشکلات و موانع به وجود آمده برای پیمانکاران تونل‌های آزادی (ایلام - کرمانشاه) و صالح آباد به دلیل کمبود نقدینگی را مطرح کرد و خواستار رفع مشکلات این حوزه شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدام سریع برای جبران خسارت وارده به ساکنین روستاهای مجاور سد سیمره نیز گفت: مردم روستای عرب رودبار چندین سال است که در بحث تملک اراضی، املاک و باغات خود با مشکلات فراوانی روبرو بوده و با توجه به پیگیری‌های قبلی مجمع نمایندگان استان، مقرر شد در بازه‌ی زمانی کمتری تامین اعتبار شود که امیدواریم در روزهای پایانی دولت با حمایت و مساعدت رییس برنامه و بودجه مشکلات آنان برطرف شود.

سارا فلاحی دیگر نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار بر پرداخت حق پاداش مناطق جنگی فرهنگیان استان ایلام بین سالهای ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۵، احقاق حق و تأدیه مطالبات ساکنان روستاهای موجود در سد مخزنی سیمره و تأمین اعتبار پروژه‌های آبرسانی ملکشاهی تاکید کرد.

وی همچنین در خصوص تامین اعتبار برخی پروژه های استانی چون شبکه فاضلاب ایوان و تصفیه خانه شهر ایلام، طرح کنارگذر ایوان - ایلام و ایلام - مهران، سد مخزنی چناره، پروژه‌های زیرساختی حوزه فرهنگ و هنر، طرح آبرسانی به ۳۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی باقیمانده در دشت زنگوان و کارزان و احقاق حق جمعی از بازنشستگان منابع طبیعی استان ایلام تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این دیدار در خصوص مشکلات به وجود آمده صدور مجوز اجرای فاز دوم میدان نفتی آذر و چنگوله مهران گفت: مشکلات این پروژه در اولین جلسه شورای اقتصاد با نگاه مثبت بررسی و نتیجه اعلام می‌‎شود.

نوبخت همچنین در خصوص مشکلات و موانع به وجود آمده برای پیمانکاران تونل‌های آزادی (ایلام-کرمانشاه) و صالح آباد برای تامین اعتبار با فوریت دستورات لازم را صادر کرد./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
برین کشکتونو بسابین کی به حرف شما گوش میده؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
ایلام محروم حتی از نمایندگان مجلس هم محرومه و سه نفر تو مجلس داریم اندازه یه آبدارچی برش ندارن ،
وجدانا یادیگه تو انتخابات شرکت نکنیم یا انتخاب خوب بکنین
مترسک به مجلس نفرستین
کورد ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
فقط میتونم یه کلمه و یه مثل بگم
بزک نومیر بهار میاد

خخخخخخخخخ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار