سمنان در پی کسب پایتخت کتاب؛
تابناک سمنان: فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ۲۰ هزار نفر از جوانان و نوجوانان استان در باشگاه‌های کتابخوان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و به عنوان یکی از طرح‌های کسب پایتختی کتاب عضویت دارند.
کد خبر: ۹۶۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ 18 May 2021

نمایشگاه‌ مجازی تهران امکان خریداری منابع جدید را فراهم کرد - ایسنا

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به افزایش شمار باشگاههای کتابخوان استان در سال ۱۴۰۰ گفت: اکنون ۲ هزار و ۳۰۰ باشگاه کتابخوان در استان ثبت است.

وی با اشاره به اراده مردم و مسوولان این استان برای کسب عنوان پایتختی کتاب برای سمنان افزود: در این خصوص با مشارکت نهادهای مردمی و فرهنگی بیش از ۲۰ عنوان طرح و برنامه در استان سمنان اجرایی شده است.

فرشید فلاح  با بیان اینکه این باشگاهها با مشارکت آموزش و پرورش در استان سمنان تشکیل و فعال شدند اظهار داشت از این تعداد ۱۰۰ باشگاه به عنوان باشگاههای حرفه ای در قالب رقابت های دسته یک فعالیت می کنند.

فلاح با تاکید بر اینکه توجه به کتاب و کتابخوانی زیربنایی ترین فعالیت و کار فرهنگی در جامعه محسوب می شود خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی علاوه بر کمک به کاهش معضلات اجتماعی، بهبود وضعیت زندگی افراد را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار داشت: کسب این عنوان برای هر شهر، علاوه بر لزوم داشتن طرحها و برنامه های خلاقانه و ابتکاری، نیازمند مشارکت و فعالیت موسسه ها و تشکل های مردمی است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های منابع طبیعی و آبخیزداری و ارتباط با بهره برداران روستایی، مشارکت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری را در ستاد جشنواره پایتخت کتاب و ارائه طرحها و برنامه های خلاقانه و ابتکاری در این خصوص خواستار شد.

جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان، ابوالفضل صادقی نژاد معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رضا شمس خانی مسوول دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی استان سمنان در این نشست حضور داشتند و بر همکاری دوسویه ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید شد.

۲۰ عنوان طرح و برنامه در استان سمنان با مشارکت بخش های دولتی و مردمی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی به منظور زمینه‌سازی برای کسب پایتختی کتاب ایران در سمنان در حال اجراست.  

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار