استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه از کاهش محسوس نرخ بیکاری استان با اجرای پروژه‌های حوزه نفت و گاز خبر داد و گفت: با توجه به اختصاص ۵۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به منظور کاهش نرخ بیکاری، امسال را می‌توان سال طلایی استان کرمانشاه نامید.
کد خبر: ۹۶۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵ 18 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه هوشنگ بازوند در نشست پیگیری روند اجرای طرح‌های وزارت نفت که امروز (۲۸) اردیبهشت در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: وزارت نفت در استان سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری داشته و اوایل سال جاری چندین پروژه بزرگ نفتی و گازی در استان کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود که از مهمترین این پروژه‌ها می‌توان به احداث پالایشگاه گازی سیروان با سرمایه گذاری نزدیک یک میلیارد دلار در شهرستان گیلانغرب اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با حضور وزیر نفت کلنگ زنی خواهد شد، خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی پروژه‌های دیگری مثل احداث دو واحد پتروشیمی، احداث واحد اتیلن اکساید، احداث واحد متیل آمین، طرح احداث واحد لاستیک‌های مصنوعی، طرح احداث واحد پلی استال و طرح احداث واحد فرمالین نیز توسط وزیر نفت و در سفر یک روزه او آغاز می‌شود. حجم سرمایه گذاری این پروژه‌ها ۵۵ هزار میلیارد تومان است.

استاندار کرمانشاه گفت: این پروژه‌ها در کاهش نرخ بیکاری استان تاثیر به سزایی خواهد داشت در واقع اجرای آن‌ها منجر به ایجاد حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم می‌شود، در چند سال اخیر سالانه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برای کاهش دو درصدی نرخ بیکاری استان کنار گذاشته ایم.

بازوند با بیان اینکه در سال جاری علاوه بر این ۲۰ هزار میلیارد تومان، ۵۵ هزار میلیارد تومان دیگر هم اضافه می‌شود، تاکید کرد: به این ترتیب اقدامات جدید درصد بیکاری استان را به میزان محسوسی کاهش می‌دهد و عملا از امسال می‌توان به عنوان "سال طلایی استان" یاد کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار