معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به این که نسبت مصارف به منابع بانکی استان پیش از دو سال، کمتر از ۵۰ درصد بوده است گفت: این عدد هم اکنون به ۷۷ درصد رسیده است.
کد خبر: ۹۶۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲ 18 May 2021

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری که امروز در نشست امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با بیان این که بانک های استان وظیفه ای مشخص در قِبال پرداخت تسهیلات رونق تولید داشته و دارند اظهار کرد: در سال گذشته مقرر بود یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان پرداخت شود که خوشبختانه این رقم به یک هزار و ۳۹۱ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: این افزایش پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان بیانگر آن است که هدف در نظر گرفته شده محقق شده و حتی از آن عبور کرده ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ادامه داد: به بانک های عامل پرداخت تسهیلات رونق تولید ابلاغ شده است که اگر متقاضیان این تسهیلات نتوانستند مدارک مورد نیاز را در فرصت مقتضی ارائه کنند، باید امکان جا به جایی پرداخت تسهیلات وجود داشته باشد.

غضنفری سپس بیان کرد: پیش از دو سال، نسبت مصارف به منابع استان کمتر از ۵۰ درصد بود که این عدد در حال حاضر به ۷۷ درصد رسیده است، به بیان دیگر ۷۷ درصد منابع موجود در استان به پروژه های مختلف تزریق می شود که این امر می تواند در دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده نقش آفرین باشد.

وی درباره تعیین تکلیف املاک تملیکی بانک های استان نیز گفت: بانک های عضو کمیسیون هماهنگی امور بانک ها نه تنها در دو سال گذشته هیچ واحد تولیدی را به تملک بانک ها درنیاورده اند، بلکه موفق شده اند تا همه املاک تملیکی را نیز تعیین تکلیف کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در این باره اضافه کرد: باید گفت از این واحدها، تنها ۴ مورد به دلیل مشکلات قضایی و حقوقی در تملک بانک ها باقی مانده است، ضمن آن که کمیسیون هماهنگی امور بانک های استان موظف است طی دو هفته آینده درباره همین ۴ مورد نیز گزارشی تفصیلی ارائه کند تا ضمن شفاف سازی مسیر پیشِ رو، کمک های لازم و احتمالی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به این واحدها بررسی و اعلام شود.

غضنفری درباره خلع ید احتمالی از واحدهای راکد و یا تعطیل شده شهرک های صنعتی استان نیز تصریح کرد: به نظر نمی رسد بتوان یک نسخه کلی برای همه این واحدها پیچید، بلکه لازم است تا گزینه های احتمالی به صورت موردی، بررسی و نهایی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار