استاندار قم با اشاره به رتبه سوم استان در امور تسهیل و رفع موانع تولید در بین استان های کشور از تداوم دیدار مستقیم و بدون نوبت خود در سال جاری با کارآفرینان و تولیدکنندگان فعال استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ 18 May 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در نشست امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان ضرورت نگاه ویژه به محصولات خاص قم مانند سوهان و فرش دستباف در سال جاری اظهار کرد: دستگاه های مرتبط با این محصولات باید پیگیری های لازم را برای جبران خسارت های احتمالی فعالان این عرصه از شیوع کرونا در سال ۱۴۰۰ به عمل آورند.

وی همچنین از سازمان صمت استان خواست گزارش دقیق مربوط به ارائه تسهیلات مصوّب رونق تولید به واحدهای تولیدی بازدید و یا افتتاح شده در برنامه «سه شنبه های اقتصادی» را به نشست بعدی این ستاد ارائه کند.

استاندار قم در ادامه به رتبه سوم استان در امور تسهیل و رفع موانع تولید در بین استان های کشور توجه داد و گفت: در این بین باید به طور ویژه از بانک صنعت و معدن استان که توفیقات خوبی در جلب رضایت کارآفرینان و صنعتگران استان به دست آورده تشکر کرد، ضمن آن که باید از کارآفرینان و صنعتگران استان نیز خواست تا منابع خود را در این بانک سرمایه گذاری کنند.

سرمست سپس خاطر نشان کرد: سال گذشته و برای رفع موانع تولید و همچنین تسهیل ارتباط کارآفرینان و تولیدکنندگان با مدیریت استان، کارت ویژه ملاقات با استاندار برای کارآفرینان با بیش از ۱۰۰ اشتغال طراحی و اجرایی شد تا این عزیزان بتوانند در اولین فرصت با استاندار دیدار کنند.

وی افزود: این طرح در سال جاری نیز برای کارآفرینان با بیش از ۵۰ اشتغال اجرایی می شود تا وقت ملاقات با این عزیزان حداکثر ظرف یک هفته پس از درخواست تنظیم شود.

استاندار قم در عین حال به ضرورت برنامه ریزی برای تحویل زمین به فعالان اقتصادی از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان اشاره کرد و یادآور شد: این امر یک جاذبه برای گسترش سرمایه گذاری در استان خواهد بود و از این رو شرکت شهرک های صنعتی استان باید برنامه عملیاتی خود را در این زمینه و برای انجام الحاق های لازم به شهرک های صنعتی در دستور کار قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری زمین به متقاضیان باید از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان و در ۶ ماه نخست سال جاری عملیاتی شود اذعان کرد: در عین حال اهلیت سنجی متقاضیان و شناسایی سرمایه گذاران حقیقی در کنار تعیین تکلیف زمین های واگذار شده قبلی باید در دستور کار شرکت شهرک های صنعتی استان باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار