رییس جهاددانشگاهی گفت: برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان به مدیرانی نیاز داریم که خودباور بوده و به توان داخلی اعتقاد داشته باشند.
کد خبر: ۹۶۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷ 18 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،دکتر حمیدرضا طیبی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر لزوم پیشروی به سمت اقتصاد دانش بنیان، گفت: چنانچه بخواهیم از مشکلات فعلی رهایی یافته و شغلی آبرومند برای جوانان این کشور ایجاد کنیم، باید به سمت اقتصاد دانش بنیان متکی بر توان داخل حرکت کنیم.

وی افزود: برای رسیدن به این اقتصاد دانش بنیان نیز قطعا به مدیرانی نیاز داریم که خودباور بوده و در کنار این خودباوری و اعتقاد به توان داخلی، کاربلد و کارآمد باشند.

طیبی خاطرنشان کرد: البته اتکا به توان ملی این نیست که همه چیز را با استفاده از توان ملی به دست بیاوریم، معنای این جمله این است که هرجا توانستیم محصولات و خدمات باکیفیت تولید کنیم انجام می دهیم و هرجا نتوانستیم از ظرفیت و توان خارجی به شرط انتقال تکنولوژی استفاده خواهیم کرد تا در آینده بتوانیم خودمان کارها را پیگیری کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی گفت: تجربه 40 سال فعالیت به ما نشان داده که هرجا پیشرفتی حاصل شده نتیجه حضور مدیران خودباور در صنعت کشور بوده که ریسک حمایت از توان داخل را پذیرفته اند و در عین حال این مهارت را داشته اند که مجموعه های توانمند را شناسایی کرده و کارها را به آنها محول کنند و موفقیت های به دست آمده طی این مدت نتیجه تعامل دوسویه با چنین مدیرانی بوده است.

طیبی گفت: در حال حاضر شرایط خوبی در کشور به لحاظ زیرساختی داریم و زیرساخت های دانش بنیان قوی در کشور شکل گرفته و سرمایه هم در کشور بسیار است، چه سرمایه‌ای که در دست مردم است و چه سرمایه ای که در بانکها و موسسات قرار دارد و همه چیز برای بکارگیری توان داخلی و شکل گیری یک اقتصاد دانش بنیان در کشور مهیاست.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به تونمندیهای این نهاد، به پروژه طراحی قطار هفت واگنه ملی اشاره کرد و افزود: این پروژه از تکنولوژی بالایی برخوردار است و ما نشان دادیم که توان انجام کارهای بزرگ را داریم و تنها نیاز است این اراده در کشور و در بین مدیران ایجاد شود، آنگاه می توان با برنامه ریزی به اهداف بزرگ رسید.

طیبی در خصوص انتظارات از دولت آینده نیز گفت: برای ما مهم نیست که رییس جمهور بعدی از چه جناح سیاسی است و تنها نکته مهم این است که رییس جمهور آینده کاربلد و کاردان و از همه مهمتر معتقد به توان داخلی بوده و با فرهنگ جهادی و نیروهای توانمند فعالیت خود را آغاز کند. در اینصورت ظرف حداکثر دو برنامه پنج ساله می توانیم به اقتصاد قوی دانش بنیان در کشور برسیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار