معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال ۱۸۰ هزار هکتار مزارع استان زیرکشت محصول گندم رفته که هم‌اکنون زمان مبارزه با آفت خطرناک سن غلات در مزارع گندم و جو رسیده است.
کد خبر: ۹۶۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ 18 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،افشین صفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: در سال زراعی بیش از ۱۸۰ هزار هکتار مزارع استان زیرکشت محصول گندم رفته که هم‌اکنون زمان مبارزه با آفت خطرناک سن غلات در مزارع گندم و جو است.

وی ادامه داد: امسال با توجه به خشکسالی که داشتیم گندمکاران به خصوص دیم‌کاران متحمل خسارت‌های شده ولی از همین مزارع ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلو در هکتار گندم برداشت می‌شود، البته باید نسبت به سم‌پاشی به موقع اقدام شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کشاورزان مناطق معتدل و سرد با مراجعه به مراکز جهاد سازندگی دهستان محل زندگی خود نسبت به وجود آفت مطلع شوند و با مراجعه به مرکز مجاز سم را خریداری و در ساعات خنک روز نسبت به سم‌پاشی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی میزان تولید در هکتار کم شود خسارت‌زایی آفت بیشتر می‌شود و آفت با تعداد کمی، محصول مزارع را از بین می‌برد.

صفوی تصریح کرد: یک لیتر سم دلتامترین برای سه هکتار گندم کافی است (۳۰۰ سی‌سی برای یک هکتار)، آفت را به‌طور کامل کنترل می‌کند و هیچ مشکلی برای محصول پیش نمی‌آید و گندم سن‌زده نمی‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار