مدیرکل ثبت احوال البرز گفت: کسانی که چند سال از ثبت تقاضای دریافت کارت ملی هوشمندشان گذشته باید به سامانه کارت ملی هوشمند مراجعه کنند و از اینکه صدور کارتشان در چه مرحله‌ای قرار دارد مطلع شوند.
کد خبر: ۹۶۴۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴ 18 May 2021

اگر منتظر صدور کارت ملی هوشمند خود هستید بخوانید

به گزارش «تابناک البرز» محمد علی رفیع پور با اشاره به آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند اظهار کرد: تا کنون حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در استان برای دریافت کارت ملی ثبت نام درخواست داده‌اند.

وی ادامه داد: این آمار بیش از جامعه هدفی است که چند سال پیش از سوی البرز به سازمان ثبت احوال کشور ارائه شده و می‌توان گفت ثبت احوال استان برای بیش از صد درصد جامعه هدف خود درخواست به ثبت رسانده است.

وی توضیح داد: با توجه به مهاجرپذیری بالای استان و با توجه به اینکه برخی از پایتخت نشینان به دلایل مختلف برای ثبت دریافت کارت ملی هوشمند به البرز مراجعه می‌کنند، طی چند سال گذشته روند ثبت درخواست‌ها در استان نزولی نبوده است.

وی گفت: علاوه بر این، هر سال عده‌ای هم به سن لازم برای گرفتن کارت ملی هوشمند می‌رسند و به آمار ثبت نامی‌های قبلی اضافه می‌شوند.

این مسئول توضیح داد: همه این موارد باعث شده البرز در کل کشور رتبه اول ثبت درخواست صدور کارت ملی هوشمند را داشته باشد.

رفیع پور تاکید کرد: تا کنون ۸۰ درصد کارت‌های ملی درخواست داده شده صادر و به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برای فعال شدن کارت ملی هوشمند ثبت اثر انگشت متقاضی الزامی است، متقاضیان پس از اعلام صدور کارت باید به مراکز اعلام شده مراجعه داشته باشند.

وی افزود: برخی گلایه دارند که چرا ثبت احوال در شرایط فعلی فرایند تحویل کارت ملی هوشمند را غیرحضوری نمی‌کند ولی به این نکته توجه ندارند که برخی خدماتی که ثبت احوال ارائه می‌دهد، مثل ثبت اثر انگشت منحصر به فرد متقاضیان پایه اطلاعات هویتی آنها است و باید با دقت و حساسیت کامل انجام شود و امکان غیر حضوری شدن آن وجود ندارد.

رفیع پور در پاسخ به اینکه اگر ۸۰ درصد متقاضیان کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده‌اند چرا عده ای بعد از سه سال ثبت درخواست خود هنوز موفق به دریافت کارت خود نشده‌اند، توضیح داد: تا سال ۹۷ تقریبا ۹۰ درصد متقاضیان درخواست دریافت کارت ملی هوشمند خود را ثبت کرده و موفق به دریافت کارت ملی هوشمند خود شده‌اند.

وی ادامه داد: البته برخی کارت‌ها هم صادر شده ولی متقاضیان با گذشت چند سال هنوز برای دریافت کارت خود مراجعه نکرده و برخی هم به خاطر تغییر شماره تلفن از صدور کارت خود اطلاع ندارند.

مدیرکل ثبت احوال البرز ادامه داد: پس از ثبت درخواست متقاضیان رسیدی در اختیار آنها قرار داده می‌شود که با استفاده ازآن بسیاری از نیاز متقاضیان به استعلام هویتی افراد حل می‌شود و اگر با گذشت زمان این رسید مخدوش شده امکان دریافت مجدد آن هم فراهم شده است.

وی توضیح داد: کسانی که چند سال از ثبت تقاضای دریافت کارت ملی هوشمندشان گذشته باید به سامانه کارت ملی هوشمند مراجعه کنند و از اینکه صدور کارتشان در چه مرحله‌ای قرار دارد مطلع شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار