سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: مصرف برق در این استان بیش از حد مجاز و نگران کننده است.
کد خبر: ۹۶۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷ 18 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد شمالی  اظهار داشت: وزارت نیرو با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه، محدوده مصرف برق را برای تمام استان‌ها تعریف نموده است به طوری که در سال جاری تاکنون میزان مصرف برق از سوی مشترکان در برخی از شهرستان های ایلام از حد مجاز گذشته است.

وی با بیان اینکه حد مجاز مصرف برق برای ایلام ۲۶۲ مگاوات در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: مصرف برق استان طی روز گذشته از ۲۶۶ مگاوات عبور کرده است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته در ۲ مقطع زمانی ظهر و شب مصرف برق از پیک مجاز عبور کرد، این در حالی است که این اتفاق در سال گذشته در اواسط تیرماه رخ داد.

شمالی تاکید کرد: در حال حاضر ۲ شهرستان دهلران و هلیلان در شرایط بحرانی مصرف برق قرار دارند به طوری که از اوایل صبح امروز تا این لحظه مصرف برق در این ۲ شهرستان از حد مجاز عبور کرده است.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف برق به نسبت سهمیه در سطح شهرستان های استان مربوط به ایوان است، گفت: کارشناسان شرکت برق استان در حال بررسی این موضوع هستند.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام یادآور شد: دستگاه های اداری سهم قابل توجهی در مدیریت مصرف برق در تابستان دارند و با انجام راهکارهای ساده می توان مصرف برق در دستگاه های اداری را کاهش داد لذا همکاری این ادارات ضروری است.

شمالی در بخشی دیگر از سخنان خود به برخی ازروش های ساده و موثر در حداکثر صرفه جویی در مصرف برق در ساختمان های عمومی و اداری اشاره کرد و بیان داشت: کنترل و تاکید به خاموش کردن سیستم های سرمازا، روشنایی و لوازم اداری بعد از وقت اداری از جمله این راهکارهاست.

وی بیان کرد: اگر مصرف برق به همین روال در استان ادامه داشته باشد بدون شک استان در لیست قطعی برق قرار می گیرد و به عنوان یک استان پرمصرف سهمیه اضطراری برق آن قطع خواهد شد.

تعداد کل مشترکان برق استان ایلام ۵۸۰ هزارنفری ایلام ۲۳۰ هزار مشترک است که بیشتر آنها خانگی است و حدود ۳۰ درصد مشترکان برق در محدوده شهرستان ایلام قرار دارند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار