استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه، مشارکت در انتخابات را یک حق مدنی دانست و گفت: انتخابات به صورت طبیعی بر معیشت، حیات اجتماعی و آینده مملکت تاثیر جدی به همراه دارد.
کد خبر: ۹۶۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸ 18 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «شهرام فتاحی» افزود: مراجعه به آرای عمومی یک مسیر و مجرای اصلی است که تعیین می کند چه افرادی برای چه مدت زمانی می توانند حکومت کنند و مردم به تبع مشارکت در انتخابات می توانند رضایتمندی و یا نارضایتی از سیاست های موجود را نشان دهند، که این امر یا با تداوم و یا با تغییر روند صورت می گیرد.

وی ادامه داد: مطالبات مدنی و درخواست های اجتماعی در جوامع متفاوت است و آنچه که به کشور ما مربوط می شود توجه به بهبود شرایط اقتصادی است که مردم را تحت فشار قرار داده است که این معضل به عوامل متعددی همچون اعمال تحریم ها و یا برخی سوء مدیریت ها ارتباط دارد.

داوطلبان ریاست جمهوری برنامه عملیاتی داشته باشند

این استاد علوم سیاسی دانشگاه در پاسخ به این سوال که کدام اهداف باید بیشتر مدنظر کاندیداهای ریاست جمهوری قرار گیرد، توضیح داد: مردم در حال حاضر به تبع برآیند مشکلات ملی و بین المللی، سوء مدیریت های داخلی و بدخواهی ها بین المللی شرایط مطلوبی ندارند.

وی تصریح کرد: بنابراین فردی که در انتخابات داوطلب می شود و خود را در معرض آرای عمومی قرار می دهد در گام نخست باید چند مطلب را رعایت کند، یکی اینکه از طرح داعیه های رویا پردازانه و اغواگرانه برحذر باشد، مشکلات را به معنای دقیق کلمه بشناسد و نگاهی مشکل گشا و کاملا عملیاتی برای چاره اندیشی مشکلات موجود داشته باشد.

این صاحبنظر سیاسی ادامه داد: ترویج پوپولیسم در جامعه و طرح مواردی که تنها هیجان عمومی را بالا می برد به همراه تخریب رقیب و رویه های نادرست که در گذشته ها گاه شاهد آن بودیم قبل از اینکه تنور انتخابات را داغ کند آتش به خرمن مملکت می زند، به همین خاطر برای رسیدن به جایگاه مطلوب باید راهی را انتخاب کنیم که تاکنون مدنظر نبوده است.

این استاد دانشگاه افزود: به دلیل برخی معضلات جامعه دچار بحران انتظارات شده است و از همین رو داعیه داران جدید باید توجه کنند اگر قرار باشد با یک نگاه ماتریالیستی در صحنه انتخابات حاضر شوند شاید منظور آنان برای میل به هدف تامین شود اما بی شک در آینده نزدیک کلیت این مملکت را دچار آفت های جبران ناپذیری خواهند کرد.

فتاحی خاطرنشان ساخت، هر فرد مسوول در این مملک وامدار مردم است چراکه هیچ فردی واجد قدرت خدادادی نیست و هر فردی در هر قدرتی که قرار دارد باید بداند این قدرت از اراده عمومی به او داده شده و بعد از خدای متعال از آن مردم است.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد سال جاری همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار