مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از آغاز عملیات خرید محصولات کشاورزی گندم و کلزا به صورت تضمینی مباشرتی با شرکت غله و همچنین توافقی توسط شبکه تعاونی‌های روستایی استان کرمانشاه از ۲۵ اردیبهشت خبر داد و گفت: تاکنون ۱۸۰ تن گندم از کشاورزان مناطق گرمسیری خریداری شده است.
کد خبر: ۹۶۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶ 18 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«ایرج صفایی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مناطق گرمسیری استان خرید تضمینی مباشرتی گندم توسط شرکت تعاونی روستایی «نصرآباد» سومار انجام می شود.

به گفته او همچنین تا امروز ۳۲۶ تن کلزا توافقی و ۵۷ تن کلزا تضمینی مباشرتی از کشاورزان استان کرمانشاه خریداری شده است.

وی اظهار داشت: خرید تضمینی کلزا به ۲ صورت تضمینی- مباشرتی با شرکت غله و همچنین توافقی با کشاورزان طرف قرارداد کارخانه روغن کشی نازگل انجام می شود.

به گفته وی نرخ خریدهای توافقی ۵۵۰ تومان بیشتر از خریدهای تضمینی- مباشرتی است.

خریداری ۲۴۳هزار تن محصول کشاورزی در سال ۹۹

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه به خرید محصولات کشاورزی در سال ۹۹ نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از ۴۳ هزار تن گندم تضمینی مباشرتی و نیز بیش از ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به صورت توافقی و حمایتی خریداری شده است.

صفایی با اشاره به پتانسیل گسترده تعاونی های روستایی بیان داشت: این شبکه آماده خدمت رسانی به کشاورزان در راستای رونق تولید و پشتیبانی از مانع زدایی ها است.

استان کرمانشاه در مجموع ۹۵۰ هزار هکتار زمین زراعی دارد که از این میزان ۲۰۰هزار هکتار آبی است، همچنین بیش از ۸۰هزار هکتار از اراضی آبی کشاورزی استان مجهز به سیستم های آبیاری تحت فشار است.

سالانه در استان کرمانشاه بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، باغی و دامی توسط ۱۲۰ هزار بهره بردار تولید می شود.

این استان ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار