رییس دادگستری سرپل‌ذهاب با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات و تلاش برای افزایش مشارکت مردم، گفت: تلاش ما مبتنی بر برگزاری انتخاباتی سالم و مبتنی بر رعایت اصل بی‌طرفی و بدون حاشیه است.
کد خبر: ۹۶۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴ 18 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «محمدحسین حیدری»در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم سرپل ذهاب با موضوع جلوگیری از جرایم انتخاباتی، افزود: ما تلاش خود را به کار گرفته ایم تا شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور و در صحت و سلامت باشیم از این رو هرگونه جرایم انتخاباتی رصد و با متخلفان برخورد می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اصل پیشگیری بهتر از درمان است، اظهار داشت: باید برای کاهش جرایم به این اصل مهم توجه کنیم و در راستای آن اهتمام لازم را داشته باشیم.

رییس دادگستری سرپل ذهاب گفت: در خصوص جانمایی و پایش تصویری دوربین های سطح شهر اقدامات انجام شده از سوی انتظامی مهم و این امر در جلوگیری از وقوع جرایم بسیار اثرگذار است.

حیدری بر تداوم گشت های شبانه در سطح شهر، تشکیل کارگروه برای جلوگیری از خودکشی ها با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان و سازماندهی فضای مجازی توسط ارشاد اسلامی شهرستان تاکید کرد.

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست

فرمانده انتظامی سرپل ذهاب نیز گفت: پیشگیری از وقوع جرم علل و عوامل مختلفی در منطقه دارد از این رو تحریم، مسایل و مشکلات اقتصادی، گرانی، بیکاری، اعتیاد، در چرخه سرقت و دیگر جرایم تاثیرگذار است.

سرهنگ «منوچهر رضایی» افزد: وجود بافت های فرسوده در شهرستان، عدم شبگردها، نگهبانان و سرایداران در منازل، امکان خصوصی و دولتی می تواند در وقوع جرم موثر باشد.

وی در ادامه گفت: در ۲ مرحله ۱۴۰ نفر ولگرد و معتاد جمع آوری کردیم و تحویل کمپ ها دادیم ولی متاسفانه کم توجهی مسوولان کمپ ها در آزادی و مدت زمان نگهداری باعث ورود دوباره به جامعه و انجام سرقت می شود.

فرمانده انتظامی سرپل ذهاب گفت: مساله مهم دیگر در شهرستان عدم پارکینگ خودرویی بوده که باعث شده سرقت داخل خودرو گریبانگیر شهرستان شود و لازم است در این راستا دغدغه مردم مدنظر قرار دهیم.

سرهنگ رضایی ادامه داد: جایگزینی کابل و سیم های برق بر اساس مسایل مالی در سراسر کشور و وزارت نیرو با تاخیر انجام می گیرد که مشکلاتی نیز به وجود آورده است و همچنین سرقت کابل روستاهای خارج از سکنه و کوچ نشین دیگر مشکلی است که اخیرا گریبانگیر روستانشینان شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۸ مورد کشف سرقت داشتیم، ۶۸ نفر سارق دستگیر شده و برابر پرونده متشکله به مقام قضایی لازم ارجاع داده شده است.

سرهنگ رضایی گفت: توقیف ۲۳۴ دستگاه وسیله نقلیه وقوع ۲۱ مورد تصادف، کشف ۳۲ راس احشام و۲۱ هزار و ۸۴۰ نخ سیگار، اعمال قانون یک هزار و ۳۵۰ هزار فقره برای وسایل نقلیه متخلف و دستگیری۱۴۷ نفر در این رابطه از اقدام های انتظامی سرپل ذهاب از ابتدای امسال تاکنون است.

وی اظهار داشت: با توجه به خشکسالی و فروش محصولات کشاورزی، خروج کاه و کلش از استان کرمانشاه به سمت مرز ممنوع است و در این راستا از خروج ۶۴ تن کاه و کلش جلوگیری شده و همچنین نیاز است جهاد کشاورزی و اداره غله با جدیت بیشتری پیگیر باشند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

سیزدهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار