معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه، سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر را مهمترین و شیرین‌ترین رویداد جنگ تحمیلی دانست و گفت: با فتح خرمشهر غرور ملی ایرانیان احیا شد و دشمن که خیال فتح سه روزه تهران را داشت عقب نشست.
کد خبر: ۹۶۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ 18 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«حسین خوش‌اقبال» دوشنبه شب در جلسه برنامه‌ریزی گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و سوم خرداد در استانداری کرمانشاه، افزود: ملتی که آینده اش را دوست داشته باشد و به آن امیدوار باشد از چنین سالیادهایی به آسانی عبور نمی کند چرا که یادآوری فتوحات، به احیای روحیه خودباوری، ایستادگی و تقویت ایمان به وعده خداوند می انجامد.

وی با بیان اینکه رویدادهای جنگ تحمیلی فقط شهادت، جانبازی و اسارت نبود، تاکید کرد: تصویر فتوحات و کامیابی های دفاع مقدس باید در جامعه پررنگ شود چرا که ترسیم عملیات های غرور آفرین دفاع مقدس بر دیوارها و مناظر شهرها هم خاطره انگیزه است و هم تقویت کننده روحیه ایستادگی و سازندگی در جامعه خواهد بود.

او در ادامه با بیان اینکه، جنگ فقط شهادت،جانبازی و اسارت نبود؛ یادآوری کرد که تصویر فتحوحات و پیروزی های جنگ را باید در جامعه پررنگ تر کرد.

خوش اقبال افزود: ترسیم و به تصویر کشیدن فتحوحات و عملیات های غرورآفرین بر دیوارها و تابلوهای شهرها هم خاطره انگیز است و هم احیاگر روحیه ایستادگی و سازندگی است.

این انتخابات مرحله مهمی از تاریخ انقلاب را رقم می زند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به انتخابات خرداد ماه تاکید کرد: این انتخابات مرحله مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی را رقم خواهد زد از این رو باید با تاسی از وحدتی که آزادسازی خرمشهر را پدید آورد بار دیگر برای اقتدار و عزت نظام اسلامی در میدان حضور یافت.

وی با اشاره به تلاش شبکه های معاند برای ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی و یاس پراکنی در جامعه افزود: وحدت، انسجام ملی و حضور حداکثری در انتخابات رقم زننده فتحی دیگر برای انقلاب اسلامی در آغاز گام دوم و پس از شکست فشار حداکثری تحریم ها خواهد بود.

خوش اقبال در ادامه با اشاره به محدودیت های ناشی از بیماری کرونا تاکید کرد: شایسته است که اصحاب اندیشه و نظر، اهل قلم و صاحبان رسانه ها در فضای مجازی به تببین و بازنمایی رویداد فتح غرور آفرین خرمشهر و تاثیرات مستمر آن در تثبیت انقلاب اسلامی و استحکام روحیه خودباوری بپردازند.

او تصریح کرد: آنچنان که فتح خرمشهر بدون حضور و پشتیبانی مردم مسیر نبود امروز هم برای ادامه راه، نیازمند حضور مردم در عرصه هستیم. قدر این مردم را باید دانست و برای رضایت آنها کوشش کرد.

به گزارش ایرنا عملیات آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین حماسه های دفاع مقدس به شمار می‌ رود به طوری که می توان آن را نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی عنوان کرد. این پیروزی در پی عملیات بیت المقدس به وقوع پیوست و سبب بازپس‌گیری خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ خورشیدی شد.

این عملیات در۳۰ دقیقه بامداد ۱۰اردیبهشت ۱۳۶۱با رمز «یا علی بن ابی طالب(ع)» آغاز شد و رزمندگان اسلام با عبور خود از رودخانه کارون و در سه مرحله عملیات، خرمشهر را پس از ۲۰ ماه اسارت آزاد کردند.

نیروهای ایرانی در این عملیات به دستاوردهای بزرگی دست یافتند که از آن جمله می توان به انهدام بیش از ۲ لشکر نیروی های عراقی، بازپس گیری حدود پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک ایران از جمله شهرهای خرمشهر، هویزه، پادگان حمید و خارج کردن شهرهای اهواز- حمیدیه و سوسنگرد از برد توپخانه عراق، تامین مرز بین المللی (حدفاصل پاسگاه طلائیه تا شلمچه) اشاره کرد. سرانجام پس از رشادت و دلاورمردی های فراوان ارتشیان و سپاهیان

در ساعت ۲ بعدازظهر سوم خرداد ۱۳۶۱، خرمشهر، آزاد شد و پرچم پرافتخار ایران برفراز مسجد جامع این شهر به اهتزاز درآمد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی ایران، سوم خرداد را به عنوان روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» نام‌گذاری کرده‌ است.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد سال جاری همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار