مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی:
مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی نقش روابط عمومی در جامعه و زندگی شخصی را مهم بر شمرد و گفت: کارکنان روابط عمومی در سپهر ارتباطات، فعال هستند و به نوعی نبض تپنده و جریان اصلی دستگاه ها و سازمانها به شمار می روند.
کد خبر: ۹۶۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷ 18 May 2021

به گزارش تابناک رضوی، مجتبی محمودی با اشاره به بخشهای مختلف حوزه روابط عمومی افزود: یکی از حوزه های اصلی روابط عمومی که در اغلب اوقات توجه مناسبی به آن نمی شود مسأله تشریفات است که شاید ریشه این بی توجهی در برداشت اشتباه از آن به واسطه اشرافیت باشد و اینکه تشریفات صرفا بصورت نمادی و ظاهرسازی است.
مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی ضمن معرفی کتاب« اصول و آداب تشریفات؛ گامی نوین در روابط عمومی» اثر احمد یحیایی‌ایله‌ای، برات‌الله صمدی‌راد، گفت: در حوزه روابط عمومی دو نوع ارتباط پیامهای کلامی و غیرکلامی وجود دارد که در بحث غیرکلامی به آداب و آیین ها برای انتقال پیام و ارتباط موثر اشاره می شود.
وی با خواندن بخشی از مقدمه کتاب گفت: تشریفات هنر روابط عمومی است که به نوعی نقطه اتصال و اشتراک ارتباط کلامی و غیرکلامی محسوب می شود.
محمودی مطالب کتاب را کاربردی و بر اساس تجربه دانست و گفت: بحث تشریفات به 4 مرحله تقسیم شده است که دو مرحله نخست آن در حوزه استقبال از مهمانان داخلی و خارجی، نحوه پوشش، نوع برخورد، سخن گفتن، سبک حضور در مراسم و حمل و نقل مهمانها به محل اصلی برنامه است.
وی افزود: مرحله سوم آرامشگاه مهمانان با محوریت اسکان شامل ایمنی فضا، شرایط فیزیکی، بهداشت، نور، رنگ و ابعاد محیط است و مرحله چهارم در برگیرنده تمامی گفتگوها، نحوه بیان، نوع نوشیدنی ها و خوردنیها و نحوه سرو آنها و همچنین ترکیب بسته های فرهنگی برای اهدا به مهمانان است.
مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی با اشاره به بحث بدرقه به عنوان آخرین مرحله از تشریفات گفت: این مرحله شامل اعطای هدایا، گل، انتخاب نوع گل، قرار گیری پرچمها در زمان جنگ و صلح، دعوتنامه و تعیین ارزش هدایا است.
وی اختتامیه مراسمات را بسیار مهم خواند و گفت: در واقع اختتامیه آغاز فرآیند ارتباط گیری با مخاطب و مهمان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار