پس از احداث این دوپروژه در استان همسایه ،چرخ صنعت پتروشیمی باید برای شکوفایی اقتصاد این استان چرخیده و مردم استان ما صرفا از دود وبوی بد این صنایع استشمام کنند وبس !
کد خبر: ۹۶۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰ 18 May 2021

تابناک ایلام ::هنوز زخم های عمیقی که تصمیمات قبیله سالارانه وزیرنفت بر پیکر مردم نحیب استان ایلام وارد کرده  ترمیم نشده بود که تصمیم عجیب و ناباورانه دیگری مبنی بر انتقال دو پروژه مهم صنعتی پایین دستی حوزه پتروشیمی از ایلام به کرمانشاه این بار دل مردم استان را به درد آورد.

اگر دیروز در سایه سکوت و استیصال مسئولین ونمایندگان استان ، چراغ منافع استان همسایه با نفت مردم استان روشن و سفره اشان با منابع ایلامی ها تزیین بود  ،اما امروز دیگر قصد سفره خالی مردم استان را کرده تا آن را از مقابل مردمان بی دفاع ایلام جمع کنند.

دیروز وزیر  متعصب نفت به بهای  تعطیلی فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام  ،کلنگ پالایشگاه گاز گیلانغرب را بر زمین زد تا با چپاول منابع گازی زیر زمینی باباگیر آینده ای مبهم وتاریک در مقابل صنعت گاز استان قرار دهد و امروز با انتقال دوپروژه بزرگ پتروشیمی به استان همسایه ،آن هم با خوراک پتروشیمی ایلام ،تیر خلاص را بر پیکر صنعت نیمه جان ایلام شلیک نماید.

همواره گفته ایم ،بخیل نیسیتم ،توسعه استان همسایه را توسعه ایلام می دانیم ،شکوفایی استان همسایه را بی تاثیر در اقتصاد خود نمی دانیم ،ایلام فدرال نیست ،اما توسعه استان همسایه نباید به بهای تعطیلی صنعت ایلام و غارت منابع زبر زمینی اش صورت پذیرد .

توسعه کرمانشاه باید مکمل توسعه ایلام وبالعکس باشد !اما گویی برخی از مسئولین منتسب به همسایه هنوز از تفکرات قیم مآبانه دهه پنجاه خارج نشده و چشم دیدن توسعه استان کوچک اما پرظرفیت غربی خود را ندارند ! اما باید بدانند  ایلام دهه هاست که  استان  است و خواهر خوانده کسی نیست !

وزیر کرمانشاهی اگر به دنبال توسعه استان خود و نمایش خدمتگزاری به مردمانش است ،باید از جیب مردم استان ایلام هزینه نکند، مدیران همسایه باید بدانند که توسعه ایلام در تقابل با توسعه کرمانشاه نیست ومردم ما هرگز از توسعه چنین پنداری ندارند ،اما زره ای از حقوق خود کوناه نخواهند آمد.

مردم استان ایلام بدانند در سایه سکوت وانفعال مسئولین و نمایندگانشان ،دفتر نفت وگاز پیشکش ! منابع گاز باباگیر قربانی لجاجت وزیر نفت شد و اینک با انتقال دو پرژه بزرگ اتیلن اکساید و EPDMبه کرمانشاه نه تنها فرصت اشتغال بیش از 6هزار جوان ایلامی از کف رفت ،بلکه با احداث آن شش هزار کرمانشاهی باید از منافع خوراک تولیدی پتروشیمی ایلام بهره مند شوند.

پس از احداث این دو پروژه در استان همسایه ،چرخ صنعت پتروشیمی باید برای شکوفایی اقتصاد این استان چرخیده و مردم استان ما صرفا از دود وبوی بد این صنایع استشمام کنند وبس !

مسئولین بدانند در سایه غفلت وکوتاهی آنان این چپاول بزرگ صورت پذیرفته وحق مردم استان اینگونه قربانی لجاجت وزیر نفت شده است !استمرار سکوتتان در مقابل حق این مردم اجحاف بزرگی به آنان است وهرگز از ذهن مردم استان پاک نخواهد شد ،هرچند رسانه ها و وجدان های بیدار تا بازپس گیری این حق از پای نخواهند ایستاد و فریاد رسای مردم محروم ایلام خواهند بود !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Romania
|
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
خانم فلاحی کجائی؟! دقیقا کجایی؟!
استان ایلام تا سالها باید تاوان آن جیغ های بی حاصل و بی تدبیری شما را بدهد!! چقدر گفتیم کار را باید با سیاست انجام داد نه با هوچی‌گری و جیغ و داد! راستی از کمپین چه خبر؟
کورد ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
بسطامی وسارا خانوم کجا تشریف دارن؟
الان وقت خودی نشان داده نمایندگان بی عرضه ایلام،
راستی با سران پتروشیمی سر قضیه استخدام فامیلاتون رودربایستی دارین،
ببخشین یادم نبود هرکدامتان یه لیست از بیکاران فامیلتونو به زنگنه و معاوناش دادین الان اگه با این قضیه مخالفت کنین آن لیست پاره میشه تازه کسانی که تو پتروشیمی چوار هم استخدام کردین اخراج میشن،
شارکم چوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
من به عنوان یه جوان از ایل ارکوازی از قولها و وعده های که نماینده ایلم به مردم داده و عمل نکرده معذرت می خوام و همچنین از کسانی که رای ازشون خواستیم به بزرگواری خودشان ببخشین،
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
به نظر من، تنها خاصیتی که این سایت داره اینه که تفرقه بین دو استان ایلام و کرمانشاه رو زیاد کنه!!! دلیل اون هم اینه که کم کاری نمایندگان شهرمان (فلاحی و بسطامی) رو توجیه کنه!!! همه اخبار این سایت هم اینه که " وزیر نفت سهم ایلام رو غارت کرد و ..."؛؛ دلیلش هم کاملاً مشخصه، چون فقط و فقط می خوان کم کاری و بی عرضگی نمایندگان استان رو توجیه کنن!!! خدا ازشون نگذره!
کورد غیور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
چرا بی مسئولیتی نمایندگان استان را به پای کرمانشاه میندازین!!!! این دو استان بایستی با همدیگه رشد کنن!!! دردی که از دوران جنگ هنوز هم در دو استان کاملاً درک میشه!!!! باید یقه بقیه استان ها رو بگیریم...
بابا برقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
بدبختی ما اینه یه استان کورد نشین به خانمی امیدوار شدیم صدامان بشه هنوز تو ابتدایی ترین مرحله زندگی شخصی خودش (ازدواج)مانده بعد ما انتظار گذر از بحران از ایشان داریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار