سال گذشته بیش از ۴۸ میلیون دلار فراورده‌های خام دامی از استان اصفهان به آنسوی مرز‌ها صادر شده است.
کد خبر: ۹۶۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴ 17 May 2021

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در سال ۹۸ میزان کل صادرات، بیش از ۳۱ میلیون دلار ارزش داشت که این میزان در سال ۹۹ به بیش از ۴۸ میلیون دلار رسید که حدود ۵۰ درصد بیشتر از پارسال شده است.
شهرام موحدی، یکی از مهمترین حوزه‌ها را در صادرات غیر نفتی حوزه صادرات فرآورده‌های خام دامی بیان کرد و گفت: فرآورده‌های خام دامی به دو بخش خوراکی و غیر خوراکی تقسیم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بخشی از این صادرات از فرآورده‌هایی است ضایعات محسوب می‌شود گفت: این محصولات با فرآوری در کارگاه‌ها علاوه بر اشتغال زایی موجب ارزآوری به کشور شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه ۶۴۸ تن هزارلا گاوی صادر شده است که مصرفی در کشور نداشت و ضایعات است افزود: حدود پنج هزار تن پنجه مرغ، ۶۶۷ تن پای مرغ و بیش از ۲۷۲ تن عسل بخشی از صادرات در این زمینه است.
شهرام موحدی، میزان صادرات خامه پاستوریزه و استریل را در پارسال بیش از ۴۶۰ تن بیان کرد و گفت: تخم مرغ، گوشت مرغ منجمد، ماهی و میگو منجمد، پر شترمرغ، ژل رویال از دیگر فرآورده‌های صادراتی است.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان افزود: مقصد فرآورده‌های دامی این استان کشور‌های لبنان، چین، روسیه، هنگ هنگ، تایلند، ویتنام، ترکیه، عمان، مالزی، کویت، ارمنستان بوده است.
شهرام موحدی، اصفهان را از استان‌های پیشرو در حوزه صادرات معرفی کرد و گفت: این استان از سه برترین‌های کشور در حوزه صادرات فرآروده دامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار