فرماندار اردکان گفت: طرح اقدام ملی مسکن در این شهرستان آغاز و ساخت ۲۸۵ واحد از ماه آینده پایه گذاری شد.
کد خبر: ۹۶۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵ 17 May 2021

 مصطفی پوردهقان اردکان روز دوشنبه در نشستی افزود: پیمانکار اجرای این طرح انتخاب و حدود ۶۰ درصد خاکبرداری پروژه توسط بنیاد مسکن انجام شده است.

فرماندار اردکان خواستار تسریع در واگذاری اراضی دولتی جهت تأمین مسکن جوانان، کاربری‌های آموزشی و اداری و همچنین کاربری‌های فضای سبز و رفاهی شد.

پوردهقان‌ اردکان اضافه کرد: بحث کمبود زمین و تأمین آن از طریق عرضه اراضی دولتی ازجمله مسائل اصلی مردم شهرستان به‌خصوص جوانان است که نیاز به تسریع در عملیات الحاق اراضی به شهرهای شهرستان دارد.

وی گفت: باید با استفاده از تجربه‌های تأمین مسکن در دولت‌های مختلف به‌ویژه در طرح‌های شهرک‌سازی‌ در محلات جدید این مشکل رفع شود.

فرماندار اردکان طرح اقدام ملی مسکن در دولت را هرچند بسیار دیر ولی از راهکارهای موجود ارائه‌ شده دانست و تصریح کرد: استقبال از این طرح در اردکان نسبتاً مناسب بوده و پاسخ‌گوی قریب به ۳۰۰ سرپرست خانواده از جوانان نیازمند مسکن است.

وی تصریح کرد: مجتمع ادارات شهرستان نیز تکمیل ظرفیت شده و برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای درصدد تعریف دومین مجتمع در این حوزه برای سهولت خدمات‌دهی به مردم هستیم.

پوردهقان‌اردکان در پایان با اشاره به کمبود فضای آموزشی بخصوص ساختمان مدارس گفت: با توجه به سیل مهاجرت و افزایش تعداد دانش‌آموزان، مجتمع‌های آموزشی به‌خصوص فضاهای مدارس نیازمند توسعه، نوسازی و افزایش هستند.

شهرستان ۱۱۸ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار