معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیماری پرفشاری خون، قاتل خاموش نامیده می‌شود، زیرا بی‌سر و صدا و بدون علامت شخص مبتلا را به مرگ و پایان زندگی نزدیک می‌کند.
کد خبر: ۹۶۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵ 17 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: اگر پرفشاری خون در مراحل اولیه کنترل نشود، نه ‌‌تنها فعالیت دستگاه قلب و عروق، بلکه سایر اعضای بدن نیز دچار مشکل می‌شود.
وی یادآورشد: فشار خون بالا شایع ترین شکل بیماری قلبی عروقی است که تقریبا از هر سه نفر یک فرد به آن مبتلا می شود.
وی تاکید کرد: فشار خون بالا تهدید جدی محسوب می شود، زیرا باعث می شود قلب شدیدتر کار کند که نیاز آن به اکسیژن را افزایش داده و در ایجاد آنژین دخالت دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: در صورتی که این مشکل تحت کنترل قرار نگیرد خطر حمله قلبی، سکته مغزی و بیماری کلیوی را افزایش می دهد.
دکتر علیمحمدی با اشاره به اینکه می توان به راحتی جلوی افزایش فشار خون و مشکلات بعدی را گرفت، گفت: برخی افراد می توانند با شیوه زندگی سالم، کاهش وزن اضافی، ترک سیگار، محدود کردن مصرف کافئین و الکل، کاهش مصرف نمک و انجام روش های تمدد اعصاب، فشار خون بالا را کنترل کرده آن را کاهش دهند.
وی تاکید کرد: رژیم های نادرست غذایی، مصرف زیاد غذاهای چرب و پرنمک، بی تحرکی و زندگی ماشینی از جمله عوامل تشدید کننده برای ابتلا به بیماری فشارخون بالاست و به همین دلیل، آگاهی از میزان فشارخون و مراجعه به پزشک می تواند تاثیر مهمی برای پیشگیری از پیشرفت این بیماری مخصوصا در این روزهای که داشتن فشار خون بالا یکی از ریسک های ابتلا و خطر مبتلا شدن به کرونا را بالا برده است، باشد.
گفتنی است در تقویم ۲۷ اردیبهشت ماه، روز جهانی فشار خون نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار