سرپرست مرکز مدرسان دانشگاه جامع اعلام کرد:
سرپرست مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: بعد از دوران کرونا نیز آموزش‌های مجازی در این دانشگاه رها نمی‌شود و بخشی از آموزش‌ها همچون آموزش‌های نظری و یا برخی از آزمون‌ها همچنان به شیوه مجازی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ 17 May 2021

ادامه کلاس‌های مجازی دانشگاه بعد از کرونا/ نیاز علمی کاربردی به جذب مدرسان "خبره تجربی"

 

به گزارش تابناک سمنان محمدعلی صنعتی نجار  اظهار کرد: با توجه به ادامه‌دار بودن استفاده از فضای مجازی در آموزش‌های دانشگاه جامع، انتظار می‌رود که مدرسان این دانشگاه به مرور با همه ابعاد سامانه‌ها مورد استفاده این دانشگاه آشنا شوند.

وی با اشاره به تعدد مدرسان دانشگاه جامع در سراسر کشور افزود: بیش از 93 هزار نفر به عنوان مدرس با مراکز علمی و کاربردی سراسر کشور همکاری دارند که حدود 37 هزار از آنها در سامانه مدرسان دانشگاه جامع ثبت شدند که میانگین سنی این مدرسان حدود 28 سال است..

میانگی سنی مدرسان علمی کاربردی 28 سال است

وی با اشاره به جوان بودن اکثر مدرسان این دانشگاه خاطرنشان کرد: میانگین سنی مدرسان دانشگاه جامع علملی کاربردی 35 سال است.

سرپرست مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از آنچه "مدرسان خبره تجربی" می‌خواند به عنوان بخش مهمی از مدرسان این دانشگاه نام برد و تصریح کرد: باید حداقل 10 درصد مدرسان دانشگاه علمی کاربردی "مدرس خبره تجربی" باشند. ضمن اینکه در حال حاضر تنها پنج درصد مدرسان دانشگاه مدرس خبره تجربی هستند.
وی با اشاره به تعریف مدرس خبره تجربی گفت: برخی از مشاغل و آموزش‌ها همچون "آموزش قنات" آموزش‌هایی هستند که آموزه‌ها و دانش آن به صورت سینه به سینه منتقل می‌شود و مراد از مدرس خبره تجربی نیز مدرسانی است که در ذیل چنین مشاغلی تعریف می‌شوند.

صنعتی نجار بر لزوم مستندسازی دانش‌هایی از این دست تاکید و خاطرنشان کرد: تنها در سایه بهره‌گیری از همین مدرسان خبره تجربی است که می‌توان به مستندسازی چنین دانش‌ها و میراث ماندگاری نظیر: دانش قنات‌ها و..پرداخت.

سرپرست مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، کل مدرسان خبره تجربی در علمی کاربردی کشور را قریب 1800 مدرس اعلام کرد و گفت: باید تعداد اینگونه مدرسان در همه استان‌ها افزایش بیابد.

وی افزود: از بیش از 35 هزار مدرس علمی کاربردی مشارکت کننده در جشنواره سالانه مدرسان دانشگاه جامع افزون بر 30 هزار و 600 مدرسه در ذیل مدرسان آموزشی تعریف می شوند اضافه کرد: 2500 مدرس به عنوان مدرس معارف و 1734 مدرس نیز ذیل مدرس خبره تجربی تعریف می‌شوند.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته 2700 مدرس به مدرسان علمی کاربردی کشور افزوده شده اظهار کرد: حرکت به سمت پویاسازی و چابک‌سازی و تلاش برای ارتقا دانشگاه جامع به عنوان دانشگاهی کارآفرین با رویکردی بین المللی و...از اهداف این دانشگاه است.

فقر مدرسان خبره تجربی در علمی کاربردی‌های استان

سرپرست مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بر لزوم جذب مدرسان خبره تجربی در سراسر کشور تاکید و تصریح کرد: تا پیش از این فرآیند جذب مدرسان خبره تجربی نیازمند یک بازه زمانی  هفت – هشت ماهه بود که به منظور تسهیل در جذب اینگونه مدرسان این بازه زمانی به چهارز-پنج ماه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه استان سمنان باید حداقل 51 مدرس خبره تجربی داشته باشد افزود: این در حالی است که در حال حاضر تنها پنج مدرس خبره تجربی در مراکز علمی کاربردی استان فعالیت دارند. البته پرونده چهار مدرس نیز در حال طی فرآیندهای قانونی است لذا حداق باید 40 مدرس خبره تجربی دیگر جذب مراکز علمی کاربردی در استان سمنان شود.

صنعتی نجار با بیان اینکه دانشگاه جامع بیش از هر چیزی نیازمند اینگونه مدرسان است افزود: باید زمینه جذب مدرسان خبره تجربی را تسهیل کرد و دانشگاه جامع نیز به دنبال تسهیل بیسشتر در فرآیند جذب اینگونه مدرسان است چرا که اینگونه مدرسان ماهر به ارتقا مهارتی و کیفی آموزش‌ها کمک می‌کنند.

سرپرست مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به برخی برنامه های دانشگاه جامع برای مدرسان این دانشگاه گفت: گام اول ما در این بخش ساماندهی مدرسان مراکز علمی کاربردی بود که خوشبختانه این مهم انجام شده است.

برپایی سالانه جشنواره مدرسان علمی کاربردی و رتبه‌بندی مدرسان

وی از برپایی سالانه جشنواره مدرسان علمی کاربردی در کشور به عنوان دیگر گام مهم دانشگاه جامع در ارتباط با مدرسان دانشگاه نام برد و اظهار کرد: دیگر برنامه مهم ما در ارتباط با مدرسان، رتبه‌بندی مدرسان است که این طرح نیز در حال پیگیری است و سامانه‌ای به همین منظور نیز راه‌اندازی شده که بزودی و تا قبل از مهرماه پیش رو رونمایی خواهد شد.

وی بر لزوم پرداخت به موقع حق‌الزحمه مدرسان علمی کاربردی تاکید و اظهار کرد: در همین راستا قرار است که سامانه ای راه اندازی شود تا قرارداد همه مدرسان در آن بارگذاری و ثبت شود تا معضل عدم دسترسی مدرسان به نسخه دوم قرارداد آنها نیز مرتفع شود.

سالانه 15 درصد به دانشجویان علمی و کاربردی افزوده می‌شود

صنعتی نجار بر لزوم ارتقاء علمی مدرسان این دانشگاه تاکید و خاطرنشان کرد: در همین راستا گذراندن پنج دوره آموزشی برای همه مدرسان تعبیه شده که فعلا دوره آشنایی با آموزش های علمی کاربردی آن ، اجباری است.

وی از علمی کاربردی به عنوان دانشگاهی مهارت‌محور نام برد و گفت: قرار بوده که 30 درصد دانشجویان کشور، در رشته‌های مهارتی تحصیل کنند که این رقم در حال حاضر تنها حدود پنج درصد است.

سرپرست مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از مهارت‌محور بودن رشته‌های دانشگاه جامع به عنوان عاملی موثر در اقبال به این دانشگاه نام برد و گفت: در شرایطی که بسیاری از دانشگاه ها با صندلی خالی روبرو و سالانه دانشجویان آنها کمتر می‌شود، سالانه 10 تا 15 درصد به دانشجویان دانشگاه جامع علمی و کاربردی در کشور افزوده می‌شود که این مهم بیش از هر چیز به مهارت‌محور بودن رشته‌های دانشگاه جامع برمی‌گردد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار