مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: در ماه‌های خرداد و تیرماه علاوه بر افتتاح ۲ ایستگاه در خطوط 6 و 7، توسعه بخش شرقی خط ۴ به سمت پردیس نیز آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۶۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳ 17 May 2021

علی امام در این باره گفت: در ۲ ماه آینده، ایستگاه های باقرخان در خط ۷ و شهرک آزمایش در خط ۶ را به بهره برداری خواهیم رساند که با افتتاح این ۲ ایستگاه، ‌ شمار ایستگاه های تکمیل شده در دوره کنونی مدیریت شهری به عدد ۳۰ و در کل تعداد ایستگاه های شبکه خطوط هفت گانه به عدد ۱۴۱ خواهد رسید.

به گفته وی، تمام تلاش دست‌اندرکاران امر این است که تا پایان این دوره مدیریت شهری غیر از ایستگاههای ذکر شده، ۲ ایستگاه دیگر در خطوط ۶ و ۷ به مرحله بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه صحبت‌های خود، به آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۴ اشاره کرد و افزود:‌ در تیرماه و با مهیا شدن مقدمات کار، ‌ امکان شروع فعالیت‌های مربوط به بخش توسعه شرقی خط ۴ که مورد توجه و تأکید شهردار تهران نیز است، وجود دارد.

وی ادامه داد: با توسعه خط شرقی خط ۴ مترو به تهرانپارس و حکیمیه می رسد و در نهایت این خط به شهر پردیس متصل خواهد شد.

به گفته وی، از طرفی انتظار داریم عملیات حفاری مکانیزه مسیر توسعه جنوبی خط ۶ نیز در یکی دو ماه پیش رو به پیشرفت قابل قبولی برسد تا کار ساخت ۴ ایستگاه واقع در این پروژه از همین امسال وارد مرحله جدی‌تری شود.

امام به آخرین وضعیت پیشرفت پروژه پایانه اکباتان در خط ۴ پرداخت و گفت: در صورت تزریق منابع مالی حداقلی، می توان در تیرماه شاهد افتتاح این پایانه مهم و تأثیرگذار در شبکه مترو تهران بود که فواید آن در مباحثی از قبیل تعمیر و نگهداری به موقع واگن‌ها و همچنین کاهش سرفاصله حرکتی قطارها انکار ناپذیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار