عشایر قشر مولدی که همیشه برای خدمت‌رسانی و کمک به تولید و اقتصاد کشور آماده است و همیشه با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند، اما با عملیاتی شدن خرید تضمینی دام عشایر می‌توان گامی در راستای رفع مشکلات این قشر برداشت.
کد خبر: ۹۶۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ 17 May 2021
 
خرید تضمینی دام عشایر عملیاتی می‌شود

 

به گزارش تابناک سمنان عشایر کشور و به‌ویژه عشایر استان سمنان سهم بزرگی در تولید گوشت، محصولات لبنی و صنایع‌دستی دارند و اگر مشکلات بر سر راه آن‌ها برداشته شود قطعاً بیش‌ از پیش در رونق اقتصادی و امنیت غذایی کشور نقش ایفا خواهند داشت.

کمبود منابع آبی، وضعیت ایل راه‌ها، وجود دلالان دام از جمله مشکلاتی است که این قشر مولد با آن دست‌ و پنجه نرم می‌کنند و نیاز است برای رفع آن توجه ویژه صورت گیرد.

تأمین آب دغدغه همیشگی که باید رفع شود

مدیرکل امور عشایر استان سمنان با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های جامعه عشایری استان و به‌ویژه شهرستان شاهرود گفت: عشایر استان سمنان و شهرستان شاهرود مشکلاتی در زمینه آب داشته که نیاز است تا دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عشایری در حوزه تأمین آب و نگهداری راه‌های عشایری مساعدت کنند.

محمد سعیدی ابراز امیدواری کرد: تا با مساعدت و حمایت فرماندار شاهرود و در راستای مقابله با پدیده خشکسالی و ارائه خدمات شایسته‌تر به قشر زحمتکش و مولد عشایر، اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای و مالیات بر ارزش‌افزوده اداره امور عشایری شهرستان امسال به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن بحرانی خواندن شرایط مناطق کویری شهرستان شاهرود و شرق استان به دلیل پدیده خشکسالی از تخصیص ویژه نهاده‌های دامی به تشکل‌های عشایری این حوزه در روزهای آتی خبر داد.

خرید تضمینی دام عشایر عملیاتی می‌شود

مدیرکل امور عشایر استان سمنان با اشاره به اهمیت حمایت از قشر مولد عشایر از خرید تضمینی دام زنده خبر داد و از عشایر خواست در فروش دام مازاد خود، موضوع خرید تضمینی را مد نظر قرار داده و از فروش دام خود به‌صورت مدت‌دار عجله نکنند تا خدای نخواسته در دام دلالان، سرمایه خود را از دست ندهند.

سعیدی گفت: با هماهنگی‌های صورت پذیرفته از سوی سازمان امور عشایر کشور و شرکت پشتیبانی امور دام، خرید تضمینی دام عشایر اتفاق خواهد افتاد.

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود نیز با اشاره به نقش مهم عشایر در تولید پروتئین مورد نیاز جامعه بر هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با اداره امور عشایر شهرستان تأکید و اظهار داشت: دستگاه‌ها از ارائه هر خدمتی که می‌توانند در حوزه‌های مختلف به قشر کم توقع عشایر انجام دهند فروگذار نکنند.

ابوطالب جلالی خواستار هماهنگی بیشتر امور عشایری، جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی به‌منظور رفع موانع موجود در راستای جذب حداکثری تسهیلات ارزان‌ قیمت برای توانمندسازی عشایر و تشکل‌ها با هدف تأمین نهاده‌های دامی مورد نیاز جامعه عشایری شد.

وی گفت: فرمانداری در تأمین اعتبارات مورد نیاز امور عشایر حمایت لازم را خواهد داشت.

رفع کردن مشکلات قشر مولد عشایر در واقع می‌تواند راه را برای تولید در کشور هموار کند چرا که عشایر نقش بسیار مهم و اساسی در اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی و توسعه پایدار دارند.

تأمین آب پایدار، نگهداری ایل راه‌ها و یا اجرای طرح‌های مانند خرید تضمینی دام زنده می‌تواند گامی محکم و استوار در راستای کمک به عشایر غیور کشور باشد.

طرح خرید تضمینی دام زنده در راستای کاهش و حذف دلال و واسطه‌ها و کنترل قیمت گوشت در بازار اجرایی شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار