معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اجرای پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی استان توسط مراقبین سلامت و مربیان بهداشت مدارس رصد و نظارت می‌شود.
کد خبر: ۹۶۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶ 17 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، افشین خوشگوار اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل وزارتی امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم بصورت حضوری برگزار می‌شود، لذا در راستای تامین سلامت دانش‌آموزان و کاهش نگرانی خانواده‌ها، مراقبین سلامت در حوزه‌های امتحانی حضور یافته و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم‌پزشکی و واحد‌های تابعه آن در شهرستان‌ها و مناطق، از تشکیل کارگروه ویژه نظارت و بازدید از حوزه‌های امتحانی خبر داد و گفت: این کارگروه متشکل از کارشناسان و مراقبین سلامت آموزش و پرورش و کارشناسان بهداشت محیط مراکز بهداشتی به صورت روزانه و میدانی از حوزه‌ها بازدید خواهند کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان نظافت و ضدعفونی مدارس در قبل و بعد از برگزاری امتحانات، رعایت فاصله اجتماعی حداقلی ۱.۸ تا ۲ متر در چینش صندلی‌ها و استقرار دانش آموزان، شارژ منابع صابون مایع و مایع ضدعفونی و الزام دانش‌آموزان به استفاده از ماسک از جمله اقدامات انجام شده اعلام کرد.

وی اظهار داشت: همچنین فراهم کردن تهویه مناسب و شرایط گردش هوا با باز گذاشتن درب‌ها و پنجره‌ها، تامین مواد ضدعفونی و سایر ملزومات بهداشتی نظیر ماسک، دستمال کاغذی و مایع ضدعفونی از محل اعتبارات سرانه تخصیصی به مدارس توسط مدیران مدارس، ثبت وضعیت سلامت دانش آموزان و معلمان و کارکنان از طریق سامانه www.salamat.gov.ir از دیگر اقدامات و تدابیر اندیشیده شده در راستای سلامت دانش آموزان در جریان برگزاری امتحانات نهایی است.

خوشگوار اضافه کرد: در راستای رعایت این موارد و نیز نظارت بر اجرای مناسب آن در هر حوزه امتحانی یک مراقبت سلامت به عنوان ناظر بهداشتی در کنار سایر عوامل برگزاری امتحانات حوزه‌ها حضور خواهد داشت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار