امیر دولتشاهی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل روابط عمومی و روابط بین الملل شهرداری کرمانشاه گفت: تعریف دقیق "روابط عمومی ها" هنوز در ادارات مورد توجه نیست و نگاه سلیقه‌ای نسبت به این حوزه وجود دارد.
کد خبر: ۹۶۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 17 May 2021

امیر دولتشاهی ضمن تبریک روز روابط عمومی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: این روز فرصت مناسبی است برای اینکه جایگاه روابط عمومی‌ها در ادارات و تعریف ساختار آن ها، آسیب شناسی شود، واقعیت امر این است که متاسفانه هنوز هم یک دیدگاه سلیقه‌ای در بین مدیران نسبت به روابط عمومی‌ها وجود دارد و آن تعریف دقیق آکادمیک از روابط عمومی‌ها در بدنه ساختار اداری و در میان مدیران ارشد مورد توجه نیست.

وی با اشاره به اینکه نگاه سلیقه‌ای به این حوزه وجود دارد، افزود: در اکثر مواقع ناکامی‌ها و ناکارآمدی بسیاری از ساختار‌های اداری را به عملکرد روابط عمومی‌ها مرتبط می‌کنند که انعکاس مطلوبی نداشته اند.

مدیر کل روابط عمومی و روابط بین الملل شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه روابط عمومی‌ها با معضلات بسیاری رو به رو هستند، خاطر نشان کرد: چندین سال است که شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان کرمانشاه شکل می‌گیرد، اگر بخواهیم یک ارزیابی از عملکرد این شورا داشته باشیم، چه خروجی باید برای آن در نظر بگیریم!

وی با تاکید بر اینکه مدیران، کارشناسان و پرسنل روابط عمومی‌ها علی رغم تلاش‌های بی وقفه هنوز تا رسیدن به جایگاه واقعی خود فاصله بسیاری دارند، تصریح کرد: به همان میزان که روابط عمومی‌ها باید انعکاس دهنده فعالیت‌ها و خدماتی که در بدنه ادارات شکل می‌گیرد، باشند باید انتقال دهنده نواقص و مطالبات به حق یک جامعه شهروندی هم باشند. اگر چه این موضوع به این دلیل که شاید ساختار اداری ما هنوز کشش آن را ندارد، مسکوت مانده است.

وی ادامه داد: حضور افراد غیر متخصص در بدنه روابط عمومی‌ها در فعالیت آن‌ها تاثیرات نامطلوبی گذاشته است، نبود تجهیزات کافی و نداشتن تعریف مناسب از فعالیت "روابط عمومی" با توجه به گسترش وسایل ارتباطات جمعی در کنار رسانه‌های مکتوب، مانند مجلات، روزنامه‌ها و نشریات از دیگر مشکلات و چالش‌های این حوزه است.

دولتشاهی با پیشنهاد اینکه لازم است حداقل یک روز از جلسات شورای اداری استان به بیان و برطرف ساختن مشکلات و معضلات حوزه روابط عمومی‌ها اختصاص یابد، تاکید کرد: این امر کمک می‌کند تا حداقل جایگاه روابط عمومی‌ها با تغییر نگرشی که در سطح مدیران کلان به وجود می‌آید، یک جایگاه با ثبات باشد و سلیقه گرایی و توقعات سنتی از این فضا دور شود. به این ترتیب جایگاه اصلی روابط عمومی‌ها تعریف می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین لازم است انتخابات شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان تخصصی‌تر برگزار شود و خروجی‌های آن ملموس‌تر باشد، به علاوه یکی از مشکلات مهم روابط عمومی‌ها همواره مسائل مالی و بودجه و اعتبارات در کنار مشکلات مربوط به تجهیزات و کمبود‌های ساختار فنی، آموزش و نیروی انسانی، است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار