معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: مصالح نظام، منافع، وحدت و امنیت ملی باید سرلوحه تمام فعالیت های تبلیغی مردمی و گروه های سیاسی در انتخابات پیش رو باید باشد.
کد خبر: ۹۶۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹ 17 May 2021

به گزارش تابناک قم، بیژن سلیمانپور روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی در سالن کرامت استانداری قم،با تاکید بر بسترسازی زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، گفت: دشمن تمام تلاش خود را می کند تا با دلسردی، مردم را نسبت به تعیین سرنوشت خود بی تفاوت کند.

وی با بیان این که شرایط انتخابات در دوره سیزدهم ریاست جمهوری به دلیل مسائل معیشتی، اقتصاد، کرونا، تحریم و مطالبات مردمی متفاوت تر از سایر دوره ها خواهد بود، گفت: وظیفه مسئولان است تا آنها را برای تعیین سرنوشت خود ترغیب کنند.

معاون استاندار قم یادآور شد: برابر قانون انتخابات کشور، ۴۸ ساعت قبل از زمان برگزاری انتخابات تبلیغات نامزدهای شورای شهر، مجلس خبرگان رهبری و ریاست جمهوری در قم باید متوقف شود و هیچ گونه تجمع بدون پروتکلی نباید شکل بگیرد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

وی در ادمه سخنان خود گفت: بیماری کرونا در قم همچنان جولان می دهد و باید در رعایت پروتکل های بهداشتی نهایت توجه و اهتمام به خرج گرفته شود.

سلیمانپور گفت: همچنان تعدادی از مردم قم تحت تاثیر شایعات رسانه های خارجی علاقه ای به تزریق واکسن ندارند و باید شفاف سازی درستی برای این افراد نسبت به بی خطر بودن واکسن های تزریقی در ایران ارائه گردد.

معاون استاندار قم ادامه داد: با روند مطلوب واکسیناسیون افراد پرخطر در قم روند مرگ و میر قربانیان کرونایی در استان قم کاهش پیدا کرده است.

وی همچنین بیان کرد: اطلاعات در دنیای امروز قدرت است و باید بتوانیم سهم خود را در حوزه اطلاع رسانی و جهانی شدن به درستی ایفا کنیم.

به گفته سلیمانپور، باید از فضای مجازی که بستر اصلی اطلاع رسانی در دنیای امروز است برای اعتلای جایگاه انقلاب اسلامی، صلح و سایر آرمان های الهی نظام اسلامی استفاده کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: امروز در دنیای اسلام از فلسطین تا افغانستان شاهد بروز فجایعی هستیم که رفع آن مستلزم وحدت و مواضع مشترک تمام های کشورهای اسلامی است.

روند کاهش بیماری کرونا در قم ادامه دارد

رییس مرکز بهداشت قم نیز در این جلسه، اظهار کرد:  قم در هفته سوم کاهش روند بستری است و ۳۱۰ بیمار هم اکنون در بیمارستان های قم بستری هستند.

سیامک محبی گفت: روند ابتلا به کرونا از ۴ هزار تن در طول هفته به حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن کاهش یافته و تعداد مراجعه افراد مشکوک کاسته شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی و  توجه بیشتر مردم به خطر کرونا از عوامل مهم کاهش بار مراجعه به مراکز درمانی است.

به گفته وی، تعداد قربانیان کرونا طی هفته جاری نسبت به مدت میانگین هفته های گذشته روند کاهشی به خود گرفته و پیش بینی می شود هفته آینده روند کاهشی بیماری با سرعت بیشتری ادامه یابد.

محبی عنوان کرد: تا کنون ۲۹ هزار دز واکسن به گروه های هدف در قم تزریق شده و حدود ۷ هزار دز واکسن نیز در این استان ذخیره سازی شده است و امروز نیز محموله قابل توجهی از واکسن وارد قم خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت قم تاکید کرد: هم اکنون به تمام سالمندان بالای ۷۰ سال در مناطق شهری و سالمندان بالای ۶۰ سال در روستاهای قم واکسن کرونا تزریق می شود.

وی یادآور شد: به دلیل وجود برخی تردیدها میزان مراجعه سالمندان در روستاهای قم برای تزریق واکسن اندک است و حدود ۶۰ درصد از این افراد حاضر به تزریق واکسن شده اند.

محبی عنوان کرد: با تزریق ۷ هزار دز واکسن ایرانی به کادر درمان استان تاکنون مشکل حادی برای این افراد به وجود نیامده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز کرد: هم اکنون ۴ مرکز تزریق واکسن در قم فعال است و به زودی بخشی از مصلای قدس نیز به یکی از مراکز واکسیناسیون عمومی تبدیل خواهد شد.

وی عنوان کرد: یکی از چالش های واکسیناسیون گروه های هدف در قم، شلوغی و تجمع خطرناک در ساعات ابتدایی صبح و خلوتی کامل مراکز تزریق واکسن در عصر و هنگام غروب است.

محبی اظهار داشت: واکسیناسیون کرونا باید طبق سند ملی انجام بگیرد و به همین منظور نمی توان زمان واکسینه برخی گروه ها مانند خبرنگاران و غیره را به جلو انداخت اما طبق سند ملی به زودی این افراد واکسینه خواهند شد.

روند بیماری کرونا مشخص نیست

مدیرکل مدیریت بحران قم نیز در این جلسه، تاکید کرد: خبرنگاران و مسئولان روابط عمومی های استان طی ۱۵ ماه درگیری قم با کرونا فعالیت های تاثیرگذار فراوانی داشتند.

محسن اوروجی گفت: روند بیماری کرونا مشخص نیست و ممکن است موج های پنجم و ششم این بیماری به جریان بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا، اقامه نماز جماعت و جمعه در فضای باز با حضور حداکثر ۱۰۰ تن و در طول ۴۰ دقیقه امکان پذیر خواهد بود.

وی تاکید کرد: در وضعیت نارنجی ورود پلاک های غیر بومی همچنان ممنوع بوده و تردد شبانه از ساعت ۱۰ تا ۳ بامداد نیز مانند گذشته ممنوع می باشد.

مدیرکل مدیریت بحران قم اظهار داشت: فعالیت آموزشگاه های آزاد، سالن های ورزشی و مراکز تفریحی در وضعیت نارنجی با تعیین وقت قبلی و با رعایت پروتکل های بهداشتی آزاد خواهد بود.

وی یادآور شد: امتحانات پایه نهم و دوازدهم بصورت حضوری برگزار می شود و آموزش و پرورش باید بستر لازم را بوجود بیاورد.

استان قم که از ۱۸ فروردین‌ماه امسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته بود، از ۱۴ اردیبهشت‌ماه جاری وارد شرایط نارنجی شد.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند. 

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار