دبیر ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: ۳۰ داوطلب نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ تایید صلاحیت و ۳۲ نفر رد صلاحیت شدند.
کد خبر: ۹۶۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱ 17 May 2021

ابوالقاسم الماسی گفت: ۶۹ داوطلب برای تکیه زدن بر کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ نامنویسی کردند که از این تعداد هفت نفر انصراف داده و در مرحله رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیات اجرایی سه تن رد صلاحیت شدند.

به گزارش تابناک همدان، وی اضافه کرد: همچنین پس از بررسی صلاحیت‌ها در هیات نظارت و رد صلاحیت ۲۹ داوطلب دیگر شمار رد صلاحیت شده‌ها به ۳۲ نفر رسید و هم اینک پس از اتمام بررسی صلاحیت‌ها در استان، زمان ۲۰ روزه بررسی صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان آغاز شده است.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان افزود: هیات نظارت بر انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ از ۲۹ داوطلب رد صلاحیت شده ۱۴ نفر را با استناد به بند‌های ماده ۲۸ قانون و مابقی را به خاطر عدم احراز رد کرد.

الماسی بیان کرد: بعد از پایان مدت زمان ۲۰ روزه بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان، ۱۸ خرداد اسامی تایید صلاحیت شدگان مجلس شورای اسلامی اطلاع رسانی می‌شود و پس از آن تبلیغات کاندیدا‌ها برای تصدی صندلی خانه ملت آغاز می‌شود.

 تایید صلاحیت ۹۷.۵ درصد داوطلبان شورای روستا

وی گفت: پنج هزار و ۴۶۸ داوطلب برای حضور در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا در استان همدان ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۲ نفر انصراف دادند همچنین پس از بررسی صلاحیت‌ها در هیات اجرایی با مسئولیت بخشداران پنج هزار و ۲۵۱ نفر معادل ۹۷.۵ درصد تایید و ۱۳۵ نفر رد صلاحیت شدند.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان ادامه داد: هم اینک در مرحله رسیدگی به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده شورای اسلامی روستا در هیات نظارت بخش هستیم که ۳۰ اردیبهشت این زمان به پایان می‌رسد سپس شکایات به هیات نظارت استان ارجاع شده و نظر قطعی از سوی این هیات داده می‌شود.

الماسی اضافه کرد: در مرحله رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شورا‌های روستایی هیچیک از داوطلبان در فامنین رد نشدند همچنین میزان رد صلاحیت شدگان در شهرستان بهار سه دهم درصد و نهاوند پنج دهم درصد بوده و بیشترین آمار مربوط به شهرستان کبودراهنگ با هشت درصد رد صلاحیت است.

بررسی شکایت ۱۴۲ داوطلب شورای شهر در همدان 

وی اضافه کرد: در انتخابات شورای اسلامی شهر در استان همدان نیز داوطلبان رد صلاحیت شده شکایت خود را تسلیم هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها کرده و هم اینک در مرحله رسیدگی به شکایات در هیات نظارت مرکزی به مدت ۱۰ روز بوده که تا هفتم خرداد ادامه دارد.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان افزود: پس از پایان بررسی شکایت ۱۴۲ نفر از داوطلبان شورای شهر در هیات نظارت استان ۱۱۲ نفر مجدد رد صلاحیت و ۳۰ تن تایید صلاحیت شدند که بیشترین میزان تایید صلاحیت شده‌ها مربوط به همدان با هشت نفر و ملایر هفت نفر است.

الماسی گفت: یکی از مولفه‌های اصلی و مهم در انتخابات آموزش است که انتظار می‌رود نمایندگان بخشدار و فرماندار به زودی معرفی تا کار آموزش آن‌ها آغاز شود.

وی بیان کرد: برای انتخابات پیش رو ۱۵ درصد نیرو بیش از ظرفیت ذخیره پیش بینی می‌شود تا در صورت بروز مشکل و حضور نیافتن مجریان انتخابات از نیرو‌های ذخیره استفاده شود.

طبق این گزارش، «عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و انتخابات میان دورای مجلس برای انتخاب نماینده مردم دراین حوزه انتخابیه ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» برگزار می‌شود.

در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستا‌ها و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.
منبع:ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار