مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت که با گذشت حدود هشت ماه از سال آبی جاری، حجم ذخیره آب در پشت سد اکباتان به ۶۵ درصد رسیده است.
کد خبر: ۹۶۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵ 17 May 2021

«منصور ستوده» افزود: با توجه به بارش‌های چند روز گذشته، در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ متر مکعب آب در ثانیه وارد سد اکباتان می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، وی اظهار داشت: این سد تا پایان روز ۲۶ اردیبهشت، ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب آب در پشت سد ذخیره شده بود و در هر ثانیه ۷۴۰ لیتر از آن برای تامین آب آشامیدنی مردم، خارج و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ستوده گفت: از ابتدای سال آبی جاری (یکم مهرماه ۱۳۹۹) تاکنون به طور متوسط ۲۶۷ میلی‌متر بارش در استان همدان داشته ایم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از گنجایش سد آبشینه نیز پر شده است، ادامه داد: این سد با گنجایش پنج میلیون متر مکعب، در حال حاضر ۴.۲ میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان تصریح کرد: سد شیرین سو نیز ۴.۴ میلیون متر مکعب گنجایش دارد که با ذخیره سه میلیون متر مکعب آب، ۶۸ درصد حجم ذخیره آن پر شده است.

وی در رابطه با سد کلان ملایر نیز گفت: ۹۹ درصد ظرفیت این سد پر شده است، سد کلان با گنجایش ۴۵ میلیون متر مکعب، ۴۴.۷ میلیون متر مکعب آب دارد که بسیار خوب است.

ستوده با اشاره به اینکه ۷۸ درصد از گنجایش سد سرابی تویسرکان نیز پر شده است، افزود: در حال حاضر ورودی این سد اندک و حجم آن ۷.۱۴ میلیون متر مکعب است.

وی اضافه کرد: سد شنجور رزن نیز با کم‌ترین حجم ذخیره آب نسبت به سد‌های استان با ۹۰۰ هزار متر مکعب ظرفیت، حدود ۱۷ درصد حجم ذخیره آن پر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: ۱.۸ میلیون متر مکعب از مخزن ۴.۷ میلیون مترمکعبی سد تازه ساز نعمت آباد اسدآباد نیز معادل ۳۰ درصد حجم ذخیره آن پر است.

همدان از ۱۷ سال پیش تاکنون همواره در ردیف استان‌های در معرض خشکسالی قرار داشته است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار