رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: به ازای هر هفت دانشجو یک استاد در دانشگاه جامع علمی کاربردی فعالیت دارد، در حالی که این نسبت در دانشگاه تهران ۲۲ به یک است. این مهم باعث می‌شود در انتخاب اساتید آزادی بیشتری داشته باشیم.
کد خبر: ۹۶۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ 17 May 2021

به گزارش «تابناک البرز» محمد حسین امید در مراسم تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز گفت: تمامی مطالبات دانشگاه علمی کاربردی از بنیاد شهید کشور تا نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰ وصول شده است و به زودی معوقات اساتید و مراکز پرداخت می‌شود.

وی با بیان اهداف تعیین شده برنامه اول راهبردی دانشگاه افزود: ساماندهی وضعیت مدرسین یکی از مهمترین اهدافی بود که بعد از سه سال کار شبانه‌روزی به نتیجه رسید و از ۹۳ هزار مدرس، تنها ۲۵ هزار نفر، مطابق با استاندارها و معیارهای بازتعریف شده در این طرح، فرصت همکاری با این دانشگاه را کسب کردند.

وی ادامه داد: از فراخوان‌های جذب مدرس در سال‌های ۹۵، ۹۷، ۹۸ و ۹۹ که بیش از ۳۰۰ هزار نفر در آن‌ها شرکت کرده بودند، کمتر از ۱۰هزار نفر پذیرفته شده‌اند که این امر بیانگر توجه ویژه دانشگاه به حفظ رسالت اصلی خویش در دستیابی به آموزش مهارت‌محور است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: یکی از ذغدغه‌های ما در گذشته این بود که کمتر از ۵۰ درصد مدرسان و اساتید از وضعیت باثبات قانونی بهره‌مند بودند که با ابلاغ مصوبه جدید این موضوع هم قانونمند شد تا ضمانت قوی‌تری بر  فارغ التحصیلان این دانشگاه باشد.

وی ادامه داد: تقریبا ۹۰ درصد از مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی همه شرایط لازم برای احراز این سمت را دارا هستند چراکه گزینش آنان فضلی و براساس شایستگی و توانمندی آنان بوده است؛ به طوری که از ۲۰۰ هزار مدرس، ۳۵ هزار مدرس به عنوان برتر انتخاب شدند که همین امر سطح انتظارات از این دانشگاه را بالا برده است.

امید در در خصوص شیوع کرونا و تاثیرات آن بر روند آموزش دانشگاه گفت: در ابتدای شیوع کرونا بستر مناسبی برای آموزش مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی وجود نداشت اما با تقویت زیرساخت‌های لازم طی این مدت تلاش شد از این چالش نیز عبور کنیم؛ البته هنوز هم بسیاری از همکاران و مدرسان تسلط لازم برای تدریس در فضای مجازی را کسب نکرده‌اند ولی امیدواریم با ارتقای توان مدرسان در این زمینه و بروزرسانی زیرساخت‌ها مشکلات برطرف شود.

وی افزود: سطح‌بندی مدرسان از دیگر بندهای مهم چشم انداز دانشگاه علمی کاربردی است. گاه پیش آمده میزان دریافتی مدرسان تازه جذب شده با مدرسانی که دارای سال‌ها تجربه تدریس هستند به یک میزان بوده، اما با انجام سطح بندی مدرسان عدالت بیشتری برقرار شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خاطرنشان کرد: به ازای هر هفت دانشجو یک استاد در دانشگاه جامع علمی کاربردی فعالیت دارد، در حالی که این نسبت در دانشگاه تهران ۲۲ به یک است. این مهم باعث می‌شود در انتخاب اساتید آزادی بیشتری داشته باشیم.

وی خطاب به مدرسان گفت: هیچ وقت به موقعیت فعلی خود قانع نباشید و با پشتکار و نگاه رو به آینده سعی کنید دانش خود را به روز کنید و در بازنگری دروس که در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته، شرکت کرده و نظر اصلاحی یا نکمیلی خود را ارائه دهید.

وی ادامه داد: در دانشگاه‎های نظری معمولا مرسوم نیست که اساتید پیگیر آینده شغلی فارغ التحصیلان باشند اما شما به عنوان مدرس دروس مهارتی باید پیگیر وضعیت شغلی آنان باشید و  با راهنمایی و شرکت در مراکز نوآوری آنان را در خلق ایده و کسب حرفه یاری دهید.

امید در پایان از مدرسان خواست در تولید محتوای الکترونیکی دروس مشترک و حتی دروس مهارتی پیشگام باشند و تمام دانشجویان کشور را از مزایای این نوع آموزش‌ها بهرمند کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار