مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات قم گفت: با تعامل همه اپراتورها، ضریب نفوذ پوشش تلفن همراه در قم به ۱۷۵ درصد رسید.
کد خبر: ۹۶۴۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 17 May 2021

به گزارش تابناک قم، جواد غلام­پور درجلسه‌ای با استاندار قم باارائه گزارشی ازاقدام‌های به عمل آمده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قم طی سال ۹۹ اظهار داشت: با تعامل خوبی که در این بخش بین دستگاه‌های همکار وجود داشت، توسعه ارتباطات روستایی در استان پیشرفت خوبی داشته‌است و تمامی مدارس روستایی به شبکه ملی اطلاعات وصل شده‌اند.

وی افزود: تعداد مشترکان تلفن همراه در استان ۲ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۹۵ تَن می‌باشد که ضریب نفوذ تلفن همراه را به ۱۷۵ درصد رسانده‌است.

غلام پور همچنین تصریح کرد: ضریب نفوذ اینترنت پهن باند استان نیز ۱۲۱ درصد می‌باشد.

وی با اشاره به شرایط شیوع کرونا و افزایش مصرف پهن باند استان، میزان پهن باند مصرفی را ۱۶۰ گیگابیت برثانیه اعلام کرد که به نسبت ابتدای دولت رشد ۵۳ برابری داشته‌است.

استاندار قم نیز دراین جلسه با اشاره به وضعیت توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات و جایگاه خوب قم درکشور، ضمن تشکر از اقدامات و عملکرد مجموعه­‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان، خواستار بهبود وضع موجود و فراهم آوردن زمینه های مناسب برای اشتغال در بخش فناوری اطلاعات شد.

بهرام سرمست با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های دولت الکترونیک در سطح استان، در خواست کرد همکاری مدیران دستگاه ها و سازمان‌های مختلف در این خصوص با جدیت پیگیری شود.

بر اساس این گزارش، در این جلسه که مدیرکل ارتباطات و فناوری استان، مدیرکل پُست استان، مدیر شُعب پُست بانک استان، مدیر مخابرات منطقه استان و مدیر زیرساخت استان نیز حضور داشتند هر یک گزارشی از عملکرد و برنامه‌های پیش روی حوزه مدیریتی خود ارائه دادند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار