رئیس پلیس فتا استان قم گفت: بعضی کلاهبرداران با سوء‌استفاده از خرید و فروش اکانت بازی فورتنایت اقدام به کلاهبرداری در فضای مجازی می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰ 17 May 2021

به گزارش تابناک قم، علی موالی اظهار کرد: با توجه به جذابیت بازی‌های آنلاین برای کاربران فضای مجازی، عده‌ای با سوء‌استفاده از خرید و فروش اکانت بازی‌های آنلاین از جمله بازی فورتنایت، در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: این نوع کلاهبرداری برای خرید و فروش اکانت‌های مراحل بالاتر بازی فورتنایت، به دو صورت ممکن است اتفاق بیافتد؛ مورد اول که بیشتر رایج می­‌باشد بدین‌صورت است که فروشنده اکانت با سطح بالا را برای فروش در سایت­‌های آگهی و یا شبکه­‌های اجتماعی عرضه کرده و پس از فروش و دریافت پول، اکانت را واگذار نمی‌کند و حتی ممکن است نام کاربری و پسورد را نیز در اختیارخریدار قرار دهد و به محض اینکه پول را از مشتری دریافت کرد، دسترسی مشتری به اکانت فروخته شده را غیر ممکن می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان قم بیان کرد: روش دیگر کلاهبرداری در تبادل اکانت بازی‌های آنلاین بدین‌صورت است که خریدار، پس از مشاهده آگهی فروش بازی با فروشنده بازی ارتباط برقرار کرده و به هر طریقی اکانت بازی ‌را دریافت می­‌کند ولی مبلغ مورد توافق را به فروشنده نمی‌­پردازد.

موالی ادامه داد : برای پیشگیری از این نوع کلاهبرداری، فردی که اکانت را خریداری می‌کند باید بلافاصله بعد از خرید، کلمه عبور را تغییر دهد، حساب کاربری را با حساب کاربری بازی جدید سینک کند و تنظیمات امنیتی را انجام دهد تا حساب کاربری در اختیار خود باقی بماند.

وی گفت: والدین هم نسبت به محتوای بازی و هم نسبت به رنج سنی بازی‌ها دقت لازم را داشته باند و حتما از بازی‌های استفاده کنند که دارای هولوگرام و تاییدیه سازمان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشورمان باشد.

رئیس پلیس فتا استان قم خاطر نشان کرد : برای اینکه فرزندان در فضای مجازی کمتر آسیب ببینند، نیاز است که والدین بر فعالیت‌های سایبری آن‌ها و همچنین بازی‌های رایانه‌ای که انجام می‌دهند نظارت کافی داشته باشند .

موالی خاطرنشان کرد : شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک می‌توانند موارد را با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir در قسمت گزارشات مردمی ثبت کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار