رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از ممنوعیت برگزاری حضوری امتحانات پایان سال تحصیلی در استان به جُز پایه ها و موارد استثنا شده مانند پایه های نهم و دوازدهم خبر داد.
کد خبر: ۹۶۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶ 17 May 2021

به گزارش تابناک قم، غلامرضا رضایی با تقدیر از تلاش و کوشش معلمان و فرهنگیان و همچنین خانواده ها در پیشبرد آموزش غیرحضوری در سال تحصیلی جاری، به استقبال بسیار خوب معلمان و دانش آموزان استان از فضای شبکه اجتماعی دانش آموزی،  «شاد» اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه استقبال بسیار خوب و حضور فعال این عزیزان در فضای شبکه اجتماعی دانش آموزی، «شاد» سبب شد تا استان قم به عنوان یکی از استان های برتر در این زمینه و در مقایسه با دیگر استان ها شناخته شود.

وی افزود: طبق آمار حداقل ۹۷ درصد معلمان و دانش آموزان استان در فضای «شاد» حضور دارند و البته طبق اعلام های رسمی، استان قم جزء اولین های کشور در این زمینه و همچنین اداره کل آموزش و پرورش استان قم هم جزء ادارات کل برتر در این موضوع و در سطح کشور است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قم همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره فراخوان برخی مدارس ابتدایی قم از دانش آموزان برای برگزاری حضوری امتحانات پایان سال تحصیلی تصریح کرد: به جز موارد اعلام شده، هیچ مدرسه ای حق برگزاری امتحانات را به صورت حضوری ندارد که البته در این زمینه، پایه های نهم و دوازدهم تحصیلی و همچنین مدارس بزرگسالان، هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در دروس پودمانی استثناء هستند.

وی تصریح کرد: امتحانات دوره ابتدایی و همچنین پایه های هفتم و هشتم در دوره متوسطه اول و دهم و یازدهم در دوره متوسطه دوم باید به صورت غیرحضوری برگزار شود.

رضایی در عین حال درباره برخی چالش های فراروی اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: با همه پیگیری های مکرّر انجام شده بویژه در شورای آموزش و پرورش استان، مشکل تخصیص زمین با کاربری آموزشی در مناطقی از قم مانند شهرک انسجام، بلوار الغدیر و برخی شهرک های قم همچنان وجود دارد که این امر در سال تحصیلی جاری به دلیل تداوم آموزش غیرحضوری بر اساس محدودیت های کرونایی چندان به چشم نیامد.

وی اضافه کرد: به هر حال طبق نظر کارشناسان امر در اداره کل آموزش و پرورش استان، معضل کمبود فضاهای آموزشی در برخی مناطق قم بویژه مناطق جدیدالأحداث جدّی است و تدبیر و همت مسؤولان و مدیران عالی را می طلبد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار