فرماندار فردیس‌ گفت: شش حلقه چاه، آب مصرفی نیروگاه منتظرقائم را تامین می‌کند.
کد خبر: ۹۶۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹ 17 May 2021

به گزارش «تابناک البرز» ابوالفضل اینانلو اظهارکرد: در حال حاضر شش حلقه چاه آب مصرفی نیروگاه منتظر قائم فردیس را تامین می‌کند و پیگیر هستیم تصفیه‌خانه فاضلاب را در شهرستان فردیس احداث کنیم تا بتوانیم از پساب تصفیه شده فاضلاب برای سرد کردن توربین‌های نیروگاه استفاده کنیم و چاه‌های آب شرب را به شبکه‌ آبرسانی شهرستان اضافه کنیم.

وی ادامه داد: رشد جمعیت در فردیس، کاهش میزان بارندگی و همچنین‌ کاهش سطح‌ آب‌های زیرزمینی باعث شده چاه‌های موجود پاسخگوی مصرف آب شرب شهرستان نباشد.

این مسئول درادامه ابراز امیدواری کرد تا با پیگیری‌های لازم، افزایش حق آبه استان شامل تمام شهرستان‌های استان از جمله فردیس هم بشود.

 وی توضیح داد: با احداث مخزن آب در پارک جهان‌نما، شهرستان فردیس هم می‌تواند از آب‌های سطحی و آب‌ سدهای طالقان و کرج استفاده کند و به خط انتقال شبکه‌ آب سراسری استان وصل شود.

این مسئول افزود:  محل مخزن پارک جهان‌نما به زودی مشخص می‌شود و اعتبار لازم پروژه نیز از طرف شرکت آبفای استان تامین شده است.

فرماندار فردیس خاطرنشان کرد: اگر پروژه‌های مخزن آب پارک جهان‌نما و تصفیه‌خانه آب فاضلاب فردیس عملی شود بسیاری از مشکلات تامین آب شرب شهرستان مرتفع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار