فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: ۲۱ کمیته تخصصی مختلف برای ساماندهی برنامه ها انتخاب و حکم مسوولیت روسای هر کمیته ابلاغ شده است و همه سازمان ها، دستگاه ها، مراکز دانشگاهی، شرکت های بزرگ نفتی و تولیدی، اصناف، ثمن ها و رسانه ها برای برگزاری بهتر کنگره وظیفه دارند.
کد خبر: ۹۶۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 17 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛  سردار جمال شاکرمی در سومین جلسه هماهنگی برگزاری کنگره ملی سه هزار ایلام اظهار داشت: کمیته محرومیت زدایی با ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) و کمیته درمان با ریاست دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای طرح ملی شهید رهنمون از مهمترین و اولویت دارترین کمیته های کنگره هستند.

وی افزود: ۲۱ کمیته تخصصی مختلف برای ساماندهی برنامه ها انتخاب و حکم مسوولیت روسای هر کمیته ابلاغ شده است و همه سازمان ها، دستگاه ها، مراکز دانشگاهی، شرکت های بزرگ نفتی و تولیدی، اصناف، ثمن ها و رسانه ها برای برگزاری بهتر کنگره وظیفه دارند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع( ایلام ادامه داد: نصب اِلمان های درون و برون شهری، نصب تابلوهای منقش به تصاویر شهدا در مناطق درون و برون شهری، تولید محتواهای فاخر دانشگاهی یا رسانه ای با موضوع دفاع مقدس، برکزاری نمایشگاه های تخصصی چون شعر، سرود، نقاشی، کتاب، عکس و فضاسازی شهری در تمام استان، تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی با محوریت جنگ تحمیلی، برگزاری مسایقه های ورزشی با نام شهدا، جمع اوری آثار و وصایای شهدا و خاطرات خاتواده های شهدا و ایثارگران از جمله اهداف آماده سازی استان برای برگزاری کنگره است.

شاکرمی یادآور شد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا که برگزاری کنگره را تحت شعاع قرار داد، اجرای ۴۳ عنوان سرفصل و با ۵۰ هزار ریز برنامه در قالب طرح های محرومیت زدایی، عمرانی، درمانی، رفاهی، اشتغال زایی، آزادسازی زندانیان، تامین جهیزیه برای نوعروسان نیازمند و دیکر برنامه ها مزین به نام و یاد شهدا به موازات کنگره در استان اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر چاپ زندگی نامه، وصیت نامه و خاطرات شهدا و خانواده های آنها به صورت کتاب، افزود: تا زمان برگزاری کنگره باید ۱۵۰ عنوان کتاب چاپ و منتشر و در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم مردم و میهمانان کنگره قرار داده شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام اضافه کرد: در هفته دفاع مقدس ۶ اجلاسیه با موضوعات تخصصی برگزار که در هر اجلاسیه به شهدای یک قشر پرداخته و همچنین در محوطه مصلی شهر ایلام نیز یک نمایشگاه بزرگ و ویژه برگزار خواهد شد.

سردار شاکرمی از مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام خواست تا با استفاده از ظرفیت برنامه تحصیلی شاد، دانش آموزان را با مفاهیم دفاع مقدس و اهداف و اهمیت کنگره شهدا آشنا کنند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام همچنین از شهرداری ایلام و دیگر شهرداری های نقاط مختلف استان درخواست کرد المان ها و بسترسازی های بصیری با نام و تصویر شهدا را تهیه و در مناطق مختلف جانمایی کنند و زیرساخت ها و زیباسازی شهری را تا قبل از آغاز کنگره در دستور کار داشته باشند و در این راستا نیز ۳۰۰ میلیارد ریال به شهرداری شهر ایلام اختصاص یافت.

شاکرمی از مراکز دانشگاهی نیز تقاضا کرد تا طرح های پژوهشی و تحقیقاتی مرتبط با دفاع مقدس و کنگره شهدا تهیه و تدوین کنند و شرکت های بزرگ استان چون سیمان، پتروشیمی، پالایشگاه و سایر شرکت های نفتی در تخصیص اعتبارات و امکانات به دبیرخانه های کنگره همکاری کنند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار