فرماندار چرداول :
فرماندار چرداول با اشاره به انتشار مطلبی به نقل از وی در خصوص ممنوعیت کاشت برنج در شهرستان تصریح کرد : هرچند شورای حفاظت از منابع آب در راستای کاهش تنش ها به این موضوع تاکیده ورزیده است ،اما این موضوع در حیطه وظایف منابع است و فرمانداری برنامه ای برای ورود به آن نداشته واعلام ممنوعیت کاشت برنج در شهرستان از سوی فرماندار ناشی از برداشت نادرست از صحیت های فرماندار  از سوی برخی دوستان رسانه و فعالان فضای مجازی صورت گرفته است .
کد خبر: ۹۶۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸ 17 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛فرماندار چرداول صبح امروز در دیدار با جمعی از معمتدین شهرستان ، با اشاره به تاثیر پذیری منابع آب از کاهش بارندگی ها ،اهتمام بزرگان و معتمدین به توجیه بیشتر مردم در استفاده اصولی از آب و ضرورت صرفه جویی را خواستار شد و  گفت : با توجه به کاهش بارندگی ها و تاثیر آن بر منابع آب ،همه باید برای جلوگیری از شکل گیری تنش ها تلاش نماییم.

سعید رضا کریمیان  افزود : یکی از مهمترین برنامه ها برای عبور از شرایط سخت کاهش منابع آب ،همراهی وتعامل مردم با دستگاههای مسئول به منظور مدیریت بهینه مصرف آب در حوزه شرب وکشاورزی است .

کریمیان با اشاره به انتشار مطلبی به نقل از وی در خصوص ممنوعیت کاشت برنج در شهرستان تصریح کرد : هرچند شورای حفاظت از منابع آب در راستای کاهش تنش ها به این موضوع تاکیده ورزیده است ،اما این موضوع در حیطه وظایف منابع است و فرمانداری برنامه ای برای ورود به آن ندارد .اعلام ممنوعیت کاشت برنج در شهرستان از سوی فرماندار ، از برداشت نادرست از صحبت های فرماندار  از سوی برخی دوستان رسانه و فعالان فضای مجازی نشات گرفته است .

وی بیان داشت : قطعا روی آوردن به کاشت محصولات آب بر تاثیر زیادی در تشدید آثار کم آبی پیش رو خواهد داشت ،اما در مصاحبه اینجانب ، ضرورت مدیریت منابع آب از سوی دستگاههای مسئول در فصل جاری ،به ممنوعیت کشت برنج در شهرستان تعبیر شده است .

کریمیان خاطر نشان کرد : کشاورزی محور توسعه کشور است و بخش قابل توجهی از مردم شهرستان از این طریق هزینه زندگی خود را تامین می کنند ،منابع آب باید به گونه ای مدیریت شود تا در کنار صیانت از آب های زیر زمینی و روزمینی ،کشاورزی و معیشت مردم نیز دچار خسران نشود .

وی در پایان تاکید کرد که طرح موضوع ضرورت  مدیریت منابع آب درخشکسالی از سوی فرماندارچرداول به ممنوعیت کشت برنج تعبیر شده است . فرمانداری از طریق پیگیری مدیریت منتبع آب از سوی دستگاههای مسئول ،بیشترین تلاش ها برای عبور از شرایط پیش رو را به کار خواهد بست ،اما برنامه ای برای اجرای طرح  ممنوعیت کشت برنج در شهرستان ندارد.

براساس اعلام سازمان هواشناسی ،برخی استان های کشور از حیث میزان بارش در سال جاری ،خشک ترین سال آبی را در دهه های اخیر سپری کرده اند ،موضوعی که به شکل کمبود منابع آبی وشکل گیری تنش هایی در بسیاری از مناطق ظهور وبروز خواهد کرد.

استان ایلام  بدلیل خشکی کم سابقه سال آبی جاری در زمره استان هایی است که بیشتر از سایر مناطق می تواند تابستان پرچالشی را پیش رو داشته باشد .از اینرو لازم است دستگاههای مسئول نظیر منابع آب وشرکت آبفا با مدیریت بهینه و برنامه ریزی منطقی بر بحران احتمالی وتنش آبی فائق آیند.

یکی از مهمترین بخش هایی که بیشترین تاثیر را از کم آبی خشکسالی لمس خواهد کرد ،بخش کشاورزی است ،بخشی که حتی در سالهای عادی بدلیل تبعیت از سیستم آبیاری سنتی ،همه ساله در فصل کاشت با چالش های اجتماعی دست وپنجه نرم کرده است .

از آنجاییکه تابستان سال جاری تاثیرات کم آبی بیشتر روی خود را نشان خواهد داد ،ضروریست از همکنون مدیریت منابع آب استان وشهرستان ها برجسته تر از پیش نقش خود در مدیریت منابع آب را به نمایش بگذارند تا با اجرای برنامه های منطقی از بروز تنش ها ممانعت به عمل آورند.

موضوع مهمی که امروز فرماندار شهرستان چرداول در دیدار با تعدادی از معمتدین شهرستان ،نقش افرینی آنان در استفاده بهینه از منابع آب در راستای عبور از وضعیت سخت جاری را خواستار شد.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
وقتی مسئولین ما اول حرف می زنند بعد بازخورد می‌گیرند، بعد فکر می‌کنند که چی گفته بودند!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار