فرید خلیلی در گفتگو با تابناک:
مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمانشاه گفت: پنجره واحد سامانه‌ای است که از طریق آن متقاضیان سرمایه گذاری درخواست خود را ثبت و ارسال می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 17 May 2021

فرید خلیلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: سرمایه گذاری در دو بخش داخلی و خارجی انجام می‌شود، در حوزه سرمایه گذاریِ خارجی که محور اصلی کار "مرکز خدمات سرمایه گذاری" است، در سال گذشته ۲ پروژه کلنگ زنی شد، یکی از آن‌ها پروژه کاشی و سرامیک است که متاسفانه به دلیل کرونا مسکوت ماند و حدود ۲٠ درصد پیشرفت کرد، در نهایت هیئت مدیره آن به چین برگشتند و بازگشت مجدد آن‌ها مقدور نشد.

وی با اشاره به اینکه در نهایت پیگیری‌های انجام شده منجر به بازگشت وکیلِ قانونیِ سرمایه گذاران چینی شد، خاطر نشان کرد: وکیل آن‌ها در حال انتخاب پیمانکار است و پروژه اش را مجددا عملیاتی می‌کند، پروژه دیگر مربوط به فروآلیاژ در اسلام آباد غرب است که تیم نصب آن روز دوشنبه برنامه نصب پروژه را انجام می‌دهند که تا اوایل تیر ماه فعالیتش در استان آغاز می‌شود.

مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاریِ استان کرمانشاه گفت: یک پروژه دیگر مربوط به تولید پنل‌های خورشیدی در جاده روانسر است که مصوبه هیئت سازمان سرمایه گذاری آن را انجام داده ایم و امسال فاز عملیاتی آن را آغاز می‌کنیم البته محدودیت‌هایی وجود دارد که در صورت حل آن‌ها فاز عملیاتی پروژه قطعا آغاز می‌شود.

وی افزود: در دو ماه اخیر نیز با تعدادی از سرمایه گذاران خارجی مذاکره کرده و جلساتی برگزار کردیم که مراحل مقدماتی آن انجام شد، در صورت مهیا بودن شرایط و تمایل به سرمایه گذاری در استان کرمانشاه وارد فاز اخذ مجوز و عملیاتی شدن این پروژه‌ها هم خواهیم شد.

خلیلی ادامه داد: در حوزه سرمایه گذاری داخلی هم که بیشتر از طریق پنجره واحد رصد می‌شود، بر اساس آخرین اطلاعات که مربوط به دو روز گذشته است حدود ۳۳۱ درخواست سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف ثبت شده که از این تعداد حدود ۱۵۶ درخواست در حوزه صنعت و معدن، ۱۶۸ درخواست در حوزه کشاورزی و ۷ درخواست در حوزه خدمات بوده است به این ترتیب ۴٧ درصد در حوزه صنعت، حدود ۵٠ درصد در حوزه کشاورزی و ۷ درصد در حوزه خدمات با ایجاد اشتغال ۴ هزار و ۵٠۹ نفر بوده و سرمایه مورد نیازشان شامل ١ هزار و ۱۳۴ میلیارد تومان برای عملیاتی شدن این پروژه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه "پنجره واحد" سامانه‌ای است که از طریق آن، از زمان درخواست متقاضی تا عملیاتی شدن، پروژه از طریق این سیستم قابل کنترل و رصد است، اظهار کرد: به این معنی که سرمایه گذار اعلام می‌کند که مایل به سرمایه گذاری در یک پروژه است، به این ترتیب تمام استعلام هایش پیگیری و مکاتباتش از طریق همین سامانه انجام می‌گیرد. وقتی به مرحله صدور مجوز می‌رسد مجوز آن از طریق همین سامانه دریافت می‌شود، در نهایت زمانی که پروژه وارد فاز عملیاتی شود، در فاز عملیاتی هم مرحله به مرحله روند اجرای آن قابل اندازه گیری و کنترل است. ممکن است یک سرمایه گذار درخواست تسهیلات هم داشته باشد و در همان سامانه اعلام کند که نیازمند تسهیلات برای سرمایه گذاری در آن حوزه است.

خلیلی خاطر نشان کرد: به این ترتیب درخواست متقاضی به دستگاه مربوطه ارسال و بررسی می‌شود و در صورت داشتن شرایط لازم و اینکه منابع هم در آن دستگاه وجود داشته باشد، برای بخش تسهیلات نیز معرفی می‌شود، اگرچه برای هر پروژه قطعا نیاز است که سرمایه گذار از ابتدا منابع مالی، علاقه و تخصص لازم را داشته باشد تا در نهایت بتواند سرمایه گذاری موفقی انجام دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار