رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با ۱۰ درصد صرفه جویی در بودجه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها می توان کسری بودجه عمومی دولت را حل کرد.
کد خبر: ۹۶۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵ 16 May 2021

محمدرضا پورابراهیمی در ویژه برنامه شنبه‌های انتخاباتی بسیج استادان اصفهان با موضوع تبیین ابعاد مسائل اقتصادی در دولت جوان حزب‌اللهی گفت: اساس مشکلات اقتصادی کشور، کسری بودجه و ناترازی نظام بانکی است که دولت‌ها برای حل این مشکل با دریافت مستقیم و غیر مستقیم منابع مالی از بانک مرکزی باعث افزایش پایه پولی، حجم نقدینگی و آثار نرخ تورمی می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد شرکت‌های دولتی زیان ده هستند؛ ادامه داد: بودجه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها تقریبا سه برابر بودجه عمومی کشور است و اگر بتوانیم به اندازه  ۱۰ درصد در این حوزه صرفه جویی کنیم؛ منابعی به اندازه کل کسری بودجه عمومی برای دولت ایجاد می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دارایی‌های بدون استفاده دولت بسیار زیاد است که اگر بتوانیم ۵ درصد از آن را هم مدیریت کنیم؛ پاسخگوی کسری بودجه عمومی خواهد بود.

محمدرضا پورابراهیمی در پاسخ به این سوال که چرا دولت با بورس مشکل خود را حل و مردم را رها کرد، گفت: دولت باید در سال ۹۹ به نحوی عمل می‌کرد که از این ظرفیت برای راه اندازی طرح‌های اقتصادی استفاده کند، اما تصمیمات غیر کارشناسی، مردم را متضرر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار