مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت : ۳۳۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز (ماینر)از ابتدای سال تاکنون در شهرستان های استان کشف و ضبط شده است .
کد خبر: ۹۶۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲ 16 May 2021

علی خدری  با بیان این که شناسایی و برخورد با استفاده کنندگان دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال بدون مجوز در استان همه روزه در حال انجام است، عنوان کرد: طی بازدیدهای نیروهای حراست و پلیس برق شهرستان‌ها،تعداد ۳۳۵ دستگاه کشف و توسط نیروی انتظامی با دستورمقام قضایی جمع آوری شده است .

وی با بیان اینکه سال گذشته تعداد یک هزارو ۷۵۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز (ماینر) در استان کشف شده است ، ادامه داد : با آغاز فصل گرما و ضرورت تعدیل مصرف انرژی در استان و در راستای مبارزه با استفاده غیرقانونی متخلفان از شبکه توزیع برق ، دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز (بیت کوین) در شهرستان های استان شناسایی و با دارندگان غیر مجاز این دستگاه‌ها برخورد قانونی خواهد شد .

خدری خاطر نشان کرد : با توجه به مصرف زیاد برق تجهیزات استخراج رمز ارز، گروه‌های بازرسی حراست و مشترکین در ادارات برق سراسر استان به طور مستمر مصارف مشکوک را بررسی ، رصد و با متخلفان برخورد می‌کنند.

دستگاه‌های غیرمجاز تولید ارز دیجیتال (بیت کوین) علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارز دیجیتال به ویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است و با توجه به قیمت نازل برق در ایران بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند، این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

برچسب ها: علی خدری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار