در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی املاح ایران:
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی املاح ایران در سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹، با حضور ۷۸/۹۹ درصد از سهام‌داران حقیقی، نمایندگان سهام‌داران حقوقی، نماینده حسابرسی و بازرس قانونی و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت روز بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱ 16 May 2021

میزان سود به ازای هر سهم اعلام شد

به گزارش تابناک مرکزی، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت برای رسیدگی به صورتهای مالی و عملکرد شرکت برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹تشکیل شد.
محمدرضا درخشنده به عنوان رئیس، غلامعلی اکوان و عباس حسنی کبوترخانی به عنوان ناظرین و هوشنگ فرجی به عنوان دبیر هیئت رئیسه مجمع عمومی را تشکیل دادند.
در این مجمع عمومی پس از استماع گزارش هیئت مدیره و اظهار نظر بازرس قانونی، صورتـــهای مالـــی به شــــرح پیشنـــهادی هیئت مدیره تصویب شد.
همچنین برای هر سهم مبلغ۲۸۰۰ ریال سود اختصاص یافت و موسسه حسابرسی کاربرد تحقیق به عنوان حسابرس و بازرس قانونی اصلی، موسسه حسابرسی هوشیار ممیز بعنوان حسابرس و بازرس علی البدل و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت در سال مالی جاری انتخاب شدند.
اعضای هیات مدیره حقوقی برای مدت دو سال انتخاب شدند.
شرکت معدنی املاح ایران (شاملا) به عنوان یکی از شرکت های تابعه تاصیکو وابسته به شستا با داشتن ۵ واحد تولیدی و سه طرح توسعه در حال اجرا، بزرگترین تولیدکننده سولفات سدیم و نمک تصفیه در ایران است که در سال ۱۳۶۳ با سرمايه ثابت ده ميليون ريال تاسيس و به ثبت رسيده است.
موضوع فعاليت شركت معدنی املاح ایران،اكتشاف، استخراج و فرآوري املاح مختلف معدني بالاخص سولفات سديم است که در سال ۱۳۶۴ با واگذاري ۵۱ درصد سهام شركت بنام شركت خدمات توسعه معادن ايران وابسته به وزارت معادن و فلزات سابق فعاليتش آغاز شد.
در سال ۱۳۷۴ شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تغییر و در سال ۱۳۷۵ با نماد شاملا وارد بورس اوراق بهادار شد.
محصول استراتژیک پودر سولفات سدیم اصلی ترین ماده اولیه پودرهای شوینده است و در تولید محصولات پایین دستی مانند شیشه ساختمانی، صنایع نساجی، دارویی، رنگرزی، کاغذ و خوراک دام کاربرد دارد.
بیش از ۸۷ درصد از نیاز کشور به پودر سولفات سدیم از طریق این شرکت تامین می‌شود.
محصول نمک خوراکی این شرکت با نام‌های تجاری تابان، شما و پرند، در انواع بسته بندی فله و خانوار به بازار عرضه می‌شود.
این شرکت برای انواع نمک‌های تولیدی خود دارای پروانه استاندارد از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
آزمایشگاه نمک تصفیه این شرکت دارای مجوز آکرودیته از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و مجوز آزمایشگاه همکار از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه کنترل کیفی نمک است.
شرکت معدنی املاح ایران توجه به محیط زیست پایدار و ایجاد توازن مطلوب بین ظرفیت های تولید و محیط زیست را در دستور کار خود قرارداده است و تحقیقات علمی را در آزمون عمل به کار گرفته است تا چرخ عظیم صنعت با اندیشه سبز به چرخش درآید.
این شرکت در کنار فعالیت های صنعتی، معدنی و نقش تاثیرگذار در حوزه خودکفایی کشور و رونق اقتصادی، نگاه ویژه ای به مسئولیت های اجتماعی داشته تا با فعالیت در این حوزه در عمران، آبادانی و توسعه فرهنگی و اجتماعی نقش آفرینی کند.
در این راستا اقدامات موثر در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کوید ۱۹ صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه فعالیتهای تولیدی این شرکت در دو زمینه سولفات سدیم و نمک خوراکی می باشد گفت: به زودی با بهره برداری از سه پروژه در دست اجرای شرکت در سال جاری محصولات جدید سولفات پتاسیم با ظرفیت سالانه ۴۰ هزار تن و کلریدکلسیم با ظرفیت سالانه ۲۰ هزار تن به سبد محصولات شرکت اضافه و ظرفیت تولید نمک تصفیه خوراکی دو برابر خواهد شد.
هوشنگ فرجی افزود:با توجه به نیاز داخلی و حجم واردات سولفات پتاسیم، احداث کارخانه‌های سولفات پتاسیم و کلراید کلسیم دو پروژه‌ی در حال اجرای شرکت هستند که به دلیل تحریم‌ها امکان استفاده از تجهیزات خارجی این پروژه فراهم نبوده است، با تشکیل تیم‌های مهندسی در شرکت و استفاده از توان فنی و مهندسی در داخل کشور، تمام تجهیزات را در کشور می‌سازیم و در حال حاضر بخش‌های از این تجهیزات درکارخانه‌های این شرکت توسط نیروهای فنی معدنی املاح ایران در حال ساخت است.
وی یادآورشد: طرح توسعه احداث کارخانه تولید نمک تبلور مجدد با هدف افزایش ظرفیت تولید نمک به میزان ۴۰ هزارتن در سال برای مصارف خانوار و مواد غذایی یکی دیگر از پروژه های در حال اجرای شرکت در محل مجتمع تولیدی گرمسار است که به زودی افتتاح می‌شود.
وی افزود: عرضه سولفات سدیم در بورس کالا از اهم دستاوردهای شرکت در سال ۱۳۹۹ بوده است.
فرجی، ظرفیت اسمی تولید سولفات سدیم شرکت را معادل۱۰۷،۰۰۰ تن در سال اعلام کرد وگفت: با افزایش بهره وری نیروی کار و سرمایه با ظرفیت تولید عملی بالغ بر
۱۸۵،۰۰۰تن در حال فعالیت می‌باشد.
وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تولید نمک شرکت معادل۶۵،۰۰۰تن در سال است افزود: به موجب تلاش و کوشش شبانه روزی کارکنان شرکت با وجود شیوع بیماری کرونا، تولید واقعی این محصول در سال۱۳۹۹ معادل ۸۰،۰۰۰تن بوده است .
وی با بیان اینکه مجموع درآمدهای این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ با رشد ۳۶ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸ برابر مبلغ۳۹۶۲میلیارد ریال بوده است اظهارداشت:صادرات شرکت به کشورهای عراق، روسیه، آذربایجان، افغانستان، ارمنستان، قزقزستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز در سال ۱۳۹۹ با رشد ۱۰۱ درصدی نسبت به سال قبل ۱۸۲ میلیارد ریال بوده است.
وی ادامه داد: سود عملیاتی شرکت با رشد ۲۸ درصدی به ۲۳۸۷ میلیارد ریال و سود خالص شرکت با رشد ۳۳ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸ به مبلغ ۲۴۰۱ میلیارد ریال رسیده است.
فرجی یادآورشد: این شرکت توانایی صادرات و ارائه خدمات فنی و مهندسی در حوزه ساخت کارخانجات املاح معدنی را دارد.
وی، عرضه سولفات سدیم در بورس کالا ، بومی سازی پروژه های در حال اجرای شرکت،
صادرات به کشورهای عراق، روسیه، آذربایجان، افغانستان، ارمنستان، قزاقستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس ، مطالعه و بررسی استحصال ید در استان گلستان ، بهره برداری از معدن نمک تخت رستم، افزایش ۱۰۱ درصدی صادرات در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ و افزایش ۳۶ درصدی وجه نقد حاصل از عملیات در سال۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸را از اهم دستاوردهای کلیدی این شرکت در سال گذشته برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار