مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: سوم خرداد نقطه عطف تاریخ پرافتخار ایران اسلامی است.
کد خبر: ۹۶۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶ 16 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مرتضی انصاری فر در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با معاون و روسای ادارات فرهنگی و آموزشی و تعاون و امور اجتماعی بنیاد مرکزی افزود: حماسه فتح خرمشهر یکی از پرافتخارترین موضوعات دوران دفاع مقدس است که با نصرت الهی، مقاومت در سایه وحدت و همدلی مردم، سپاه، ارتش و بسیج رقم خورد و سبب شکست سنگین دشمن شد.
وی یادآورشد: تبیین دستاوردها و فرهنگ غنی دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های جدید جامعه و تلاش در راستای حفظ و نشر آن بسیار ضروری است.
انصاری فر با اشاره به اینکه سوم خرداد نقطه عطف تاریخ پرافتخار ایران اسلامی است، گفت: سوم خرداد ازآن‌جهت برای ما دارای اهمیت است که ترویج‌دهنده فرهنگ ایثار و شهادت و همدلی و اتکا به توان نیروهای داخلی است.
وی افزود: روز سوم خرداد نماد ایثار و مقاومت و پیروزی ملت ایران به برکت ایمان و پیروی از ولایت و بکار گرفتن قوای خود برابر دشمن است و برای ملت ما و تاریخ جهان و آیندگان یک نمونه درس‌آموز و عبرت‌آموز است.
در ادامه معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد مرکزی دستورالعمل ارسالی از مرکز را تشریح کرد وگفت: برگزاری چهاردهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران (ویژه جانبازان) هم‌زمان با سراسر کشور در روز سوم خرداد، انجام تبلیغات محیطی ، گل‌باران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا با حفظ موارد بهداشتی، دیدار با خانواده شهدای عملیات بیت‌المقدس و ایثارگران به‌صورت کنترل‌شده ، حضور تعدادی از راویان و رزمندگان آزادسازی خرمشهر در برنامه صداوسیمای استان و انجام مصاحبه، برگزاری اولین گردهمایی پیام‌آوران ایثار در سال جاری، رونمایی از کتاب ردپای یاران از اقدامات بنیاد برای روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی است.
گفتنی است سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، در سال ۱۳۶۱ است.
این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام‌گذاری شده است.
.آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات الی بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ صورت گرفت این واقعه ازلحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شو‌د.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار