رئیس اداره نگهداری وپشتیبانی ارتباطات سیار منطقه همدان گفت: در حال حاضر فقط چند استان در کشور دارای ورودی اینترنت هستند و استان همدان به منبع اینترنت یکی از آن استان‌ها متصل است و از آن تغذیه می‌کند در نظر داریم که استان همدان به نقطه پایلوت سرویس دهی اینترنت غرب کشور ثبت شود.
کد خبر: ۹۶۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵ 16 May 2021
سرفچگانی عنوان کرد: خوشبختانه ظرفیتی که در استان همدان وجود دارد باعث شده که از روزگاران قدیم استان همدان به عنوان قطب ارتباطات غرب کشور شناخته شود ودر این راستا پیگر آن هستیم که این امر مهم اتفاق بیافتد و ثبت شود .

به گزارش تابناک همدان، رئیس اداره نگهداری وپشتیبانی ارتباطات سیار مخابرات منطقه همدان با بیان اینکه در سال ۹۸ تعداد ۴۸۰ سایت سیار در استان همدان وجود داشت، عنوان کرد: در پروژه یکپارچه سازی شبکه همراه اول در سال ۱۳۹۸ و تاپایان سال ۱۳۹۹ این رقم به ۷۱۳ نقطه سایت در استان همدان افزایش یافت.

سرفچگانی با بیان اینکه تا سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۲۵ سایت wll روستایی در استان همدان وجود داشت و مهم‌ترین وظیفه آن ارتباط تلفن ثابت روستایی بود، عنوان کرد:با برگردان این سایت‌ها به شبکه همراه اول سهم سایت‌های همراه اول در روستا‌های استان از ۳۲ درصد به ۷۰ درصد افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در سفر وزیر ارتباطات مقرر شد که ۷۲ نقطه سایت uso در استان همدان افزوده شود، گفت: از ۱۴ فرودین ماه سال جاری تا هفته گذشته این امر تحقق یافته ودر کوتاه‌ترین زمان تعداد ۷۲ نقطه سایت در استان همدان بروزرسانی و به تعداد سایت‌های ارتقاء یافته اضافه شدند.

رئیس اداره نگهداری وپشتیبانی ارتباطات سیار استان همدان با بیان اینکه در نظر داریم این ۴۷۸ نقطه سایت نسل سه در استان همدان را به ۵۰۰ نقطه سایت افزایش دهیم، عنوان کرد: در سال ۹۵ و فاز هفت توسعه همراه اول تعداد ۲۳۰ نقطه در استان همدان تحت پوشش اینترنت نسل ۴ قرار گرفت ودر فاز هشت توسعه همراه اول این تعداد به ۳۳۰ نقطه سایت دارای تکنولوژی نسل چهار رسید و همزمان ارتقا پهنای باند سایت‌های قدیمی نسل چهار اتفاق افتاد.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم استفاده ۱۳ میلیون دانش آموز در کشور از بستر فضای مجازی و اینترنت، عنوان کرد:در سال ۱۳۹۹با توجه به تعطیلی مدارس این نیاز به اوج خود رسید این مقام مسئول تصریح کرد:در این راستا مسئولین این مجموعه به صورت ۲۴ساعته کل شبکه را پایش، نگهداری، کنترل و در صورت لزوم تعمیر ات آن را انجام دادند.

*استان همدان رتبه نخست کشوری در حوزه نگهداری 

 رئیس اداره نگهداری وپشتیبانی ارتباطات سیار استان همدان با بیان اینکه استان همدان در حوزه نگهداری رتبه اول کشوری را کسب کرده است، افزود:بر اساس دستور عمل و قوانین مصوب میانگین تعمیر سایت‌ها نباید بیش از ۳۰۰دقیقه طول بکشد واین میانگین رقم در استان همدان ۲۵۰دقیقه است.

سرفچگانی با بیان اینکه مدافعان بخش ارتباطات و مخابرات استان همدان پا به پای مدافعان سلامت در این مدت پاندمی کرونا تلاش کرده و و همراه مردم در این روز‌ها هستند، اظهار کردند:در حال حاضر ارتباطات با امنیت، سلامت، آرامش آحاد مردم وتحصیل دانش آموزان و دانشجویان در ارتباط است.

وی با بیان اینکه تا کنون قطع برق، قطع فیبر و دزدی کابل‌ها و تجهیزات مخابراتی، مهم‌ترین مخاطره این مجموعه شناخته شده است، عنوان کرد:در این راستا از مردم در خواست داریم که در صورت مشاهده دزدی کابل‌ها و تجهیزات مخابراتی با شماره تلفن ثابت ۲۰۲۱ مخابرات ویا به شماره ۱۱۰ پلیس تماس حاصل بگیرند. ایشان در ادامه گفت کلیه مشترکین همراه اول می‌توانند تمام مسایل و مشکلات مربوط به تلفن همراه را از جمله عدم پوشش آنتن دهی هر منطقه‌ای در استان را با شماره ۹۹۹۰ در میان بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار