مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت:توانمند سازی و بالابردن مهارت ها ی شغلی ساکنان محلات هدف و سکونت گاه های غیر رسمی مهمترین هدف اجرای این طرح در استان است.
کد خبر: ۹۶۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲ 16 May 2021

 


به گزارش تابناک مرکزی، احمد مرزبان افزود: طبق قرار داد آموزشی منعقد شده با سازمان فنی و حرفه ای در تیرماه ۹۸، برنامه ریزی های آموزشی در محلات هدف با امکان سنجی و تعیین استانداردهای آموزشی، اطلاع رسانی عمومی و تامین فضای آموزشی مناسب صورت گرفته و این دوره های تخصصی به متقاضیان ارائه شده است.
وی اضافه کرد: نظارت بر حسن اجرای دوره های آموزشی مهمترین اصل در این خصوص است که در این باره ارزشیابی های مستمر و تخصصی صورت گرفته و برای شرکت کنندگان نیز گواهی نامه های مربوط صادر شده است.
وی اظهار داشت: ساکنان کوی امام علی( ع) ، کوی سجادیه و قنات ناصری در شهرستان اراک و مناطق بهزیستی،یاقوت آباد و شمس آباد شهرستان ساوه هدف مشخص شده اجرای این طرح در استان مرکزی می باشد.
وی توانمند سازی نیروی انسانی ساکنان محدوده اجرایی، بهسازی و نوسازی شهری، تلاش در راستای ایجاد رشته های مهارتی با رویکرد مشاغل خانگی، خود اشتغالی و کار آفرینی، اشاعه فرهنگ مهارت آموزشی، بستر سازی برای ورود بخش خصوص و تعاونی برای ارائه فعالیت های آموزشی، جلوگیری از گسترش آسیب های اجتماعی، آشنایی ساکنان مناطق با امور حقوقی و قوانین ثبت را از مهمترین اهداف اجرای طرح باز آفرینی شهری و سکونت گاه های غیر رسمی استان مرکزی اعلام کرد.
مرزبان، شناسایی استعداد افراد و شکوفایی آنها، توسعه مهارت های شغلی و حرفه ای، پیشگیری از مسائل و مشکلات عاطفی، تربیتی، آموزشی و ....، تقویت و توسعه ارتباطات دوستانه و مفید خانوادگی و اجتماعی، توانمند سازی مهارت های مخاطبان به ویژه زنان بدون سرپرست و بد سرپرست، جلوگیری از استمرار و توسعه فقر ( فقر زدایی) را از مهمترین نتایج و دستاوردهای اجرای این دوره ها بر شمرد.
وی همچنین افزایش روحیه اعتماد به نفس، خود باوری، توانمند سازی اقشار آسیب پذیر، گسترش آموزش های مورد نیاز فنی و حرفه ای، حمایت از تولیدات خانگی را از دیگر نتایج مفید اجرای طرح باز آفرینی شهری و سکونت گاه های غیر رسمی استان مرکزی اعلام کرد.
وی اظهارداشت:برای برگزاری دوره های مختلف که۵۱۲۸۰نفر ساعت در آن شرکت کرده اند تا کنون دو میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار