قابل توجه مجمع نمایندگان استان؛
طرح استخدام مربیان پیش دبستانی‌، همواره دغدغه این مربیان بوده و نمایندگان مجلس در ادوار مختلف در این رابطه اقداماتی انجام که در تازه ترین آنها یکی از نمایندگان طرحی ارائه داده که شامل حال، پیش دبستانی های استان ایلام که «مستقل»و غیردولتی هستند نمی شود.
کد خبر: ۹۶۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰ 16 May 2021

تابناک ایلام ، بهروز مردانی :: پیش دبستانی مقطعی آموزشی است که از سال ۹۲ یکی از مراحل ضروری آموزش و پرورش و به سه شکل ضمیمه دولتی، مستقل و غیر انتفاعی که همگی غیردولتی محسوب می شوند زیر نظر آموزش و پرورش اداره و از آنجا که از اماکن غیر دولتی استفاده می کنند به تبع فاقد حقوق و مزایای دولتی می باشند.

طرح استخدام مربیان این پیش دبستانی‌ها همواره دغدغه آنها بوده و نمایندگان مجلس در ادوار مختلف در این رابطه اقداماتی انجام که در تازه ترین آنها یکی از نمایندگان طرحی ارائه داده که شامل حال پیش دبستانی های استان ایلام که «مستقل»و غیردولتی هستند نمی باشد.

در طرح مذکور که توسط آقای جلال محمودزاده نماینده مهاباد ارائه شده آمده است که قانون تعیین تکلیف نیروهای بعداز سال ۹۱ وزارت آموزش و پرورش با شماره ۷۵۱۴۱۰ که بصورت غیردولتی(ضمیمه دولتی)نوشته شده بود، در طرح جدید ویرایش شده و قید ضمیمه دولتی برداشته تا شامل همه مربیان پیش دبستانی غیردولتی شود ولی این طرح دارای ۲ بند بعنوان شروط مشمولان پیش دبستانی قانون می باشد که تنها شامل همان گروه ضمیمه دولتی می شود و پیش دبستانی های استان را در بر نمی گیرد.
بندهای آن عبارتند از:

١.با وزارت و یا شرکت های خصوصی و دولتی معرفی شده توسط وزارت و یا هیئت امنا قرارداد مستقیم داشته اند و حقوق خود را از آن دریافت کرده باشند.

۲.در مرکز پیش دبستانی غیردولتی که به مدارس دولتی ضمیمه شده و یا تدریس کرده باشند.(یعنی محل برگزاری کلاس ها در مدارس دولتی بوده باشد.)

که هردو شرط مذبور به ضرر مربیان پیش دبستانی استان ایلام می باشد زیرا هم فضای تدریس آنها خارج از مدارس بوده و هم از دولت حقوق دریافت نکرده اند.

در گفتگو با یکی از مربیان این پیش دبستانی ها اظهار داشت: پیش دبستانی استان ایلام مستقل و به تبع غیردولتی می باشد و همواره جزو ۳ استان برتر و پیشرو در توسعه پیش دبستانی های سطح کشور بوده که بخش مهمی از آموزش را بر عهده دارند.

خانم رحمتی گفت: پیگیری های متعددی انجام و با نمایندگان مجلس و حتی با نماینده طراح صحبت کردیم که از نظر ایشان جهت برخورداری از طرح مذکور آوردن قید استثنا برای استان ایلام که هیچگونه ضمیمه دولتی ندارد قبل از ارائه طرح به کمسیون مربوطه می باشد که از طریق نمایندگان استان باید پیگیری شود تا پیش دبستانی های مستقل و خارج از فضای مدارس را به طرح الحاق شوند .

وی خاطر نشان کرد: در این مورد آقای علیزاده همکاری هایی انجام داده و همچنین آقای بسطامی قول‌هایی داده اند و انتظار داریم خانم فلاحی نیز به موضوع ورود کنند.

وی از نمایندگان مجلس تقاضا دارد که با رایزنی و درایت این دوبند ناعادلانه از طرح مورد اشاره حذف و با اضافه کردن پیش دبستانی های استان به طرح عدالت به طور کامل جاری و هیچ گونه ابهامی باعث حذف یا کنار گذاشتن این نیروی زحمتکش در منطقه محروم، مرزنشین و جنگ زده نگردد.

شایان ذکر است چیزی حدود ۸۵۰ مربی در مهدهای استان کار مربیگری را بر عهده دارند که در مقایسه با سایر استان ها جهت برخورداری از طرح استخدامی عدد قابل ذکری نیست./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار