فرماندار سمنان گفت: به‌کارگیری ۱۶۰ رابط بهداشت در زمینه کنترل و نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنار دست‌اندرکاران شعبه‌های اخذ رای در این شهرستان پیش‌بینی شد.
کد خبر: ۹۶۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ 16 May 2021
فرماندار: ۱۶۰ رابط بر مسایل بهداشتی شعب اخذ رای سمنان نظارت می‌کنند

 

به گزارش تابناک سمنان نادر فخری  ابراز داشت: شعبه‌های اخذ رای برای انتخابات ۱۴۰۰ در شهرستان سمنان به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا نسبت به دوره‌های قبل انتخابات ۹ درصد افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: آماده سازی ۱۵۲ شعبه اخذ رای برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای  شهرستان سمنان پیش‌بینی شده است.

فرماندار شهرستان سمنان بیان کرد: بر اساس تصمیم وزارت کشور برای افزایش تعداد شعب اخذ رای به پیشنهاد هیات های اجرایی، تعداد شعب اخذ رای سیزدهین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان  افزایش یافت.

فخری با بیان اینکه شاخص مهم  در برگزاری انتخابات، علاوه بر قانونمداری، برقراری امنیت و تلاش برای مشارکت حداکثری، حفظ سلامت مردم با توجه به شیوع ویروس کرونا است، افزود: از مجموع  ۱۵۲ شعبه اخذ رای پیش بینی شده برای شهرستان سمنان ۱۲ شعبه روستایی، پنج شعبه سیار و بقیه شعبه‌های اخذ رای شهری است.

وی برگزاری انتخابات قانونمند، سالم و بی طرف را ماموریت اصلی کارکنان و مجریان برگزاری انتخابات در شهرستان سمنان عنوان کرد و گفت: سیاست اصولی وزارت کشور در انتخابات  بی طرفی، قانون گرایی ، قانون‌مداری و رعایت اصل بی‌طرفی است.

فرماندار سمنان گفت: گروه‌های سیاسی و شخصیت های مورد قبول مردم به صحنه بیایند و برای برگزاری انتخابات پرشور بسیج شوند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد برگزار می شود.

۲ هزار و ۲۴۹ داوطلب شوراهای اسلامی برای ۳۰۷ روستا در استان سمنان نام نویسی کردند که از این تعداد ۹۳ درصد مرد و هفت درصد زن هستند.

بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده، میزان مشارکت مردم استان سمنان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۸۰.۴ درصد و در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۷۵.۴ درصد بود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار