رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از تسریع در روند واکسیناسیون در مناطق تحت‌پوشش این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۹۶۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷ 16 May 2021
 
تسریع در روند واکسیناسیون‌ها در  علوم پزشکی سمنان

 

به گزارش تابناک سمنان دکتر نوید دانائی اظهار کرد: واکسیناسیون جمعیت بالای 80 ساله‌ها در شهرستان‌های تحت‌پوشش این دانشگاه به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه به زودی واکسیناسیون گروه سنی 70 تا 75 نیز شروع خواهد شد افزود: فرآیند واکسیناسیون در 6 شهرستان تحت پوشش علوم پزشکی سمنان با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است.

وی از ادامه روند کاهشی مبتلایان در مناطق تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: علی‌رغم این روند کاهشی همچنان موارد شناسایی و بستری در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه وجود دارد به طوری که در سه شبانه‌روز گذشته 44 بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در مراکز بیمارستانی استان وجود داشته است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس گفت:: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون به 26 هزار و 308مورد مثبت بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR رسیده است.

 وی افزود: بیش از 20 هزار از مبتلایان در جمعیت تحت پوشش به صورت سرپایی و افزون بر 6 هزار و 200 نفر نیز در مراکز بیمارستانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان همچنین از بستری شدن 12 بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان خبر داد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته و از 25 لغایت 26 اردیبهشت بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 12 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان‌های تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به 6 هزار و 202 نفر رسیده است و بیست هزار و 106 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: شمار موارد بهبودیافته و ترخیص شده از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به پنج هزار و 270 نفر رسیده است.

دکتر دانایی خاطرنشان کرد: خوشبختانه هیچ شهرستان قرمزی در مناطق تحت‌پوشش دانشگاه وجود ندارد و بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده سه شهرستان با وضعیت زرد و سه شهرستان نیز با وضعیت نارنجی در مناطق تحت‌پوشش دانشگاه وجود دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار