مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان از انتقال عشایر مصدومی از عشایر روستای رامه شهرستان آرادان که در سیل گرفتار شده بود توسط هلیکوپترآمبولانس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ 16 May 2021

انتقال عشایر مصدوم گرفتار در سیلاب توسط هلیکوپترآمبولانس علوم پزشکی سمنان

 

دکتر محمد اطهری در همین ارتباط اظهار کرد: با توجه به عدم امکان دسترسی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه و سایر گروه های امدادی به مصدوم از راه‌های زمینی و هوایی به دلیل وقوع سیل در منطقه و تاریکی هوا، با هماهنگی مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه و با همکاری دهیار رامه، توسط امدادگر حاضر در صحنه به مصدوم کمک های اولیه ارائه شد و مصدوم تا صبح روز گذشته منطقه تحت مراقبت قرار گفت.

وی ادامه داد: با هماهنگی مرکز ارتباطات و هدایت عملیات دانشگاه علوم پزشکی سمنان، هلیکوپترآمبولانس این دانشگاه بلافاصله پس از طلوع خورشید به منطقه حادثه پرواز و به دلیل کوهستانی بودن منطقه و مشخص نبودن محل مناسب برای فرود، پس از 55 دقیقه گشت زنی در منطقه محلی را برای فرود مشخص و هلیکوپترآمبولانس بر زمین می‌نشیند.

وی افزود: با توجه به فاصله زیاد محل فرود تا بالین مصدوم، سرانجام مصدوم توسط تکنسین فوریت های پزشکی و با همکاری اهالی منطقه طی مدت 25 دقیقه به هلیکوپترآمبولانس منتقل و پس از ارائه خدمات فوریت های پزشکی به مرکز درمانی فوق تخصصی کوثر سمنان انتقال داده می شود.

وی با بیان اینکه این مأموریت به مدت 2 ساعت و 5 دقیقه به طول انجامید افزود: تلاش مرکز اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان آرادان در روز قبل از اعزام چرخبال، برای انتقال مصدوم گرفتار که در اثر واژگونی موتورسیکلت از ناحیه قفسه سینه و اندام ها دچار آسیب شده بود به دلیل قطع راه‌های ارتباطی منطقه در اثر سیل بی‌نتیجه مانده بود. ضمن اینکه در آن روز پرواز هلیکوپترآمبولانس نیز به منطقه به علت تاریکی هوا میسر نشده بود.

روستای رامه در شمال شرقی شهرستان آرادان و در منطقه ای کوهستانی و سخت گذار واقع شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار