رییس مرکز بهداشت و درمان سنندج گفت: ۲۷ واحد صنفی در این شهرستان به علت قصور در اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در محل کسب خود اخطار ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند.
کد خبر: ۹۶۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲ 16 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، جهانبخش یوسفی اظهار داشت: در ادامه روند اقدامات نظارتی هشت تیم گشت مشترک ستادی از هشت اداره و ۶۲ مکان و در قالب بازدید‌های محیطی کارشناسان این مرکز از ۱۶۸ صنف مختلف و ۱۱ مطب پزشک بازدید و به متخلفان اخطار بهداشتی ارائه دادند.

وی افزود: همچنین در این زمینه ۲۲ اخطاریه صادر شده در گذشته و پنج مورد شکایات مردمی از صنوف نیز مورد پیگیری قرار گرفت.

رییس مرکز بهداشت و درمان سنندج گفت: تیم‌های نظارتی در ادامه روند اقدامات نظارتی بر سلامت نان خبازی‌ها تعداد ۶ مورد نان این صنوف مورد نمونه برداری قرار گرفت تا میزان نمک استفاده شده در نان و همچنین عدم استفاده از جوش شیرین در نان مورد تایید قرار گیرد.

وی با اشاره به بازدید از ۶۹ مرکز عرضه غذای آماده اضافه کرد: ۱۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف و دارای مشخصات (تاریخ مصرف و انقضای) مخدوش کشف و ضبط شد.

یوسفی در زمینه نظارت‌های مستمر بر اقدامات بهبود کیفیت آب شرب سنندج گفت: تعداد ۲۴ مورد نمونه برداری در راستای تایید سلامت آب و ۱۶۸ مورد تست کلرسنجی در نقاط مختلف شهر و روستا‌های شهرستان انجام شده است.

وی به حضور بازرسان این مرکز در مساجد شهر سنندج در روز عید فطر اشاره و اظهار داشت: با توجه به برگزاری نماز عید سعید فطر کارشناسان این مرکز به صورت خیلی فشرده و خاص به تعداد زیادی از مساجد شهر سنندج مراجعه نموده و نسبت به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به امامان جماعت و هیات امنای مساجد در هنگام اجرای فریضه مهم نماز جماعت عید را یاد آوری‌های لازم را ارایه دادند.

رییس مرکز بهداشت و درمان سنندج گفت: در چهار روز گذشته ۱۹۴ مورد تست کرونا در مراکز ۱۶ ساعته تست کرونا از شهروندان سنندجی انجام گرفته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار