به قلم ؛ دکتر محمد کرمی
حلقه مفقوده اکثر کشورها و جوامع توسعه نیافته و کشور عزیزمان ایران و همچنین شهر یاسوج همین عدم پذیرش مسئولیت اجتماعی و مغفول ماندن این مقوله در بین شهروندان میباشد که به نوعی دچار بی تفاوتی شده ایم .
کد خبر: ۹۶۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷ 16 May 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر محمد کرمی طی یادداشتی نوشت : هر جامعه ای برای اینکه بتواند پله های ترقی و رشد و تکامل را طی نماید، باید شهروندان آن جامعه نسبت به وقایع و رویدادهای جامعه خود حساس بوده و دارای حس تعهد و مسئولیت اجتماعی باشند و نسبت به اتفاقات اجتماعی ، سیاسی ،فرهنگی، اقتصادی شهر و جامعه خود بی‌تفاوت نباشند .
باتوجه به تحقیقات صورت گرفته ، در کشورهای جهان سوم کمتر به این مقوله بها داده میشود و شاید به نوعی یکی از دلایل عقب ماندگی کشورهای درحال توسعه به همین حس عدم تعهد و مسئولیت پذیری اجتماعی برمیگردد که شهروندان و افراد چنین جوامعی معمولاً به مسئولیت و تعهد اجتماعی که عامل مهم ایجاد حس مسئولیت پذیری در جوامع مختلف می باشد اعتنا نمی کنند در صورتی که ایجاد حس مسئولیت پذیری از عوامل اصلی موفقیت کشورها و جوامع مدرن و پیشرفته در جهان می باشد و همچنین کشور و جوامع جهان سومی که در حال حاضر شانه به شانه های کشورهای پیشرفته حرکت می کنند و به نوعی شاید از بعضی از آنها هم جلوتر باشند فقط ایجاد حس قوی مسئولیت اجتماعی در بین شهروندانشان می باشد .
حلقه مفقوده اکثر کشورها و جوامع توسعه نیافته و کشور عزیزمان ایران و همچنین شهر یاسوج همین عدم پذیرش مسئولیت اجتماعی و مغفول ماندن این مقوله در بین شهروندان میباشد که به نوعی دچار بی تفاوتی شده ایم، و شاید یکی از دلایل اصلی این بی‌تفاوتی سوء مدیریت مدیران و مسئولان کشوری ، استانی و شهری می باشد .
که با عملکرد نادرست و ناآگاهانه خود باعث ایجاد عدم مسئولیت پذیری در شهروندان جامعه
شده اند.
یکی از رویدادهای مهمی که شهروندان می توانند
به عنوان یک شهروند وظیفه شناس و مطالبه گر به طور مستقیم و نزدیک ، حس تعهد و مسئولیت اجتماعی خود را به رخ بکشند
همین شرکتشان در انتخابات و به خصوص انتخابات شورای شهر و روستا می باشد که افراد می‌توانند با انتخاب صحیح و آگاهانه ، به نوعی حس تعهد و مسئولیت اجتماعی خود را نشان دهند . ما وتک تک افراد جامعه می توانیم با انتخاب فرد مورد نظر به نوعی حس تعهد خود را نسبت به شهری که در آن زندگی می کنیم نشان دهیم و نگذاریم که شهر و جامعه ما بیش از این دچار پسرفت و عقب ماندگی شود .
تحولات ، پیشرفت و تکامل جامعه و شهر عزیزمان یاسوج منوط به انجام این وظیفه بسیار مهم است و ما بدون شرکت در انتخابات شورای ( انتخاب درست ،آگاهانه ، بدون زد و بند) شهر و روستا نمی‌توانیم انتظار شهری آباد و قابل زیست برای خودمان را داشته باشیم.
امیدواریم که شهروندان عزیز و آگاه با حس مسئولیت پذیری خود فردی آگاه، متخصص ، متعهد و پاک دست را برای شهر عزیزمان انتخاب کنند زیرا فردا باید در قبال فرزندانمان که در این شهر زندگی می کنندیاخواهند کرد پاسخگو باشیم.زیرا آنها از ما سوال خواهندکرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار