تابناک کرمانشاه گزارش می‌دهد:
ورزش بانوان همواره با محدودیت‌ها و مشکلاتی رو به رو بوده که علاقه‌مندان به آن را با مشکلاتی مواجه می‌کند اگر چه ورزش به شکل روزانه برای حفظ سلامتی و تقویت نشاط همچنان ضروری است.
کد خبر: ۹۶۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲ 16 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه ورزش علی رغم تاثیری که بر حفظ و بهبود سلامت جسم و روح افراد می‌گذارد در کشور و استان ما، خصوصا "حوزه وزش بانوان" چندان جدی گرفته نمی‌شود، با این وجود بانوان علاقه‌مند به ورزش همواره بر خواسته خود پافشاری کرده و با تمرین و ممارست در مسیری که به آن علاقه مندند گام بر می‌دارند. این واقعیت که افرادی در جامعه باید به شکل تخصصی ورزش کرده و برای ورزش حرفه‌ای آماده شوند، قابل توجه است. اگر چه ورزش برای تمامی افراد جامعه ضروری و مایه نشاط و تندرستی است.

به همین منظور به سراغ یکی از بانوان ورزشکار رفتیم تا جویای فعالیت‌های حرفه ایِ او چالش‌ها و امیدهایش در این مسیر شویم. سارا رحمانی بانوی ٣۴ ساله ورزشکاری که در طول سال‌ها با تلاش و ممارست در جهتِ دستیابی به اهداف خویش تلاش کرده است. او متولد ٢١ خرداد ١٣۶۶ و اصالتا کورد سنندج و متولد کاشان است.

رحمانی در رشته تربیت بدنی تحصیل کرده و در حال حاضر داور مچ اندازی، داور و مربی بین المللی از دبی و مربی بدنسازی است و اولین زنی است که مدرک مربیگری پاورلیفتینگ گرفته، به گفته خودش از دوران ابتدایی علاقه زیادی به ورزش داشته و اولین رشته ورزشی که در ١۴ سالگی به آن روی آورده تکواندو است، اگر چه تکواندو را به دلیل پاره‌ای از مشکلات ادامه نداد و بعد از آن با قوای بیشتر به ورزش‌های قدرتی روی آورد.

وی در خصوص ادامه فعالیت‌های حرفه‌ای اش اظهار کرد: بعد از مدتی از ورزش قدرتی (پاورلیفتینگ بانوان) هم به این دلیل که حاشیه‌های زیادی داشت و هنوز رسمی نشده بود، همچنین آسیبی که دیده بودم کناره گیری کردم و به بدنسازی روی آوردم، سابقه ورزشی من ١٢ سال می‌باشد که ٧ سال است بدنسازی را به شکل حرفه‌ای دنبال می‌کنم.

رحمانی خاطر نشن کرد: بانوان علاقه‌مند به ورزش بهتر است به شکل روتین و روزانه برای تقویت روحیه و نشاط همچنین حفظ سلامتی و افزایش اعتماد به نفس خود ورزش کنند.

وی با اشاره به عوارض ناشی از مصرف استروئید‌ها بر بدن بانوان که توسط برخی مربیان توصیه می‌شود، تصریح کرد: توصیه می‌کنم بانوان به شکل طبیعی و برای حفظ سلامتی خود به ورزش بدنسازی روی بیاورند چرا که این ورزش در سطح حرفه‌ای پر هزینه است و منجر به ایجاد عوارضی می‌شود.

رحمانی از عدم حمایت و توجه کافی به ورزش بانوان خصوصا بدنسازی گلایه‌مند بود و تاکید کرد: در حال حاضر تعداد بانوان مربی و مشاور بدنساز رو به افزایش است، اما لازم است ورزش را وسیله‌ای برای حفظ تندرستی و نشاط خود به کار گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار