معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هنگام برگزاری امتحانات دانش‌آموزان پایه های نهم و دوازدهم تاکید کرد.
کد خبر: ۹۶۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ 16 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،دکتر ابراهیم شکیبا اظهار کرد: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر برگزاری امتحانات دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم به صورت حضوری و به منظور حفظ سلامتی این افراد، والدین و کارکنان مدارس رعایت نکات زیر به جلوگیری از گسترش این بیماری کمک شایانی می‌کند.

شکیبا با بیان اینکه مسئولین مدارس براساس پروتکل های بهداشتی قبل و بعد از هر امتحان باید نسبت به گندزدایی محل آزمون اقدام کنند، افزود: همچنین باید از بزرگترین فضاهای موجود برای انتخاب مرکز آزمون و حضور دانش آموزان استفاده شود.

وی با اعلام اینکه استفاده از ماسک نیز برای دانش آموزان و تمام عوامل اجرایی مدرسه الزامی می باشد و باید خانواده ها از قبل در جریان این موضوع قرار گیرند، عنوان کرد: همچنین استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مانند ماسک سه لایه برای کارکنان و مراقبین مراکز امتحانی الزامی است.

شکیبا اظهار کرد: باید صابون مایع و محلول ضدعفونی دست به مقدار کافی و متناسب تامین شود و فاصله‌گذاری مناسب بین دانش آموزان (دو متر) رعایت شود.

وی افزود: قبل و بعد از هر آزمون از تجمع دانش آموزان و همراهان آنها جلوگیری شود و تماس افراد با یکدیگر مانند روبوسی و دست دادن اکیدا ممنوع است.

به گفته شکیبا باید با روشن نمودن وسایل تهویه و نیز باز گذاشتن پنجره ها تهویه مناسب هوا در محل برگزاری امتحان برقرار شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: دانش آموزان باید از بردن وسایل اضافه به محل آزمون مانند تلفن، کیف و ... خوددداری کنند و از قبل اطلاع رسانی شود که مسئولین مدرسه از تحویل گرفتن وسایل دانش آموزان خودداری می کنند. همچنین دانش آموزان باید لوازم التحریر مورد نیاز را همراه داشته باشد و از جابجایی آن بین دانش آموزان جدا" خودداری شود.

شکیبا گفت: اگر دانش آموزی مبتلا به بیماری زمینه ای باشد یا دارای علائم مشکوک به کرونا باشد، آزمون باید در اتاق جداگانه و به صورت انفرادی انجام شود. همچنین کارکنان، مراقبان و افراد حاضر در جلسه آزمون نباید از گروه های پرخطر (مادران باردار و افراد دارای بیماری زمینه ای) باشند.

وی با بیان اینکه توزیع هرگونه خوراکی در محل آزمون ممنوع است، افزود: افراد حاضر در جلسه (کارکنان، دانش آموزان و...) جهت آشامیدن آب باید از بطری آب شخصی استفاده کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار