فرماندار ثلاث باباجانی گفت: در سال زراعی جاری ۴۰ درصد کمبود بارش داشتیم و با تنش آبی در شهرها و روستاها مواجه هستیم که رفع این مشکل نیازمند همت و توجه بیشتر مدیران و همکاری مردم است.
کد خبر: ۹۶۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷ 16 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، یدالله شکری در نشست بررسی مشکلات حوزه آب شهرستان که با حضور مدیران مرتبط استانی برگزار شد، افزود: برای پیشبرد امور، تمام مشکلات و کمبودها شناسایی و راهکارهای لازم نیز ارائه شده است.
وی ادامه داد: برای رفع تنش آبی شهرستان در کوتاه مدت افزایش آبرسانی سیار به روستاها و در بلند مدت نیز تخصیص آب از سد ازگله، حفر چاه در میرآباد، تخصیص آب از سد آزادی و احداث تصفیه خانه برای شهر تازه آباد پیش‌بینی شده است.

فرماندار ثلاث باباجانی اضافه کرد: در بخش مرکزی ۳۴ روستا تنش آبی دارند که باید چهار تانکر سیار آبرسانی به این بخش خدمات رسانی کند ضمن اینکه تقویت ایستگاه پمپاژ آب میر هومر نیز در دستور کار قرار گیرد.

شکری اظهار داشت: اجرای خط دوم آبرسانی میر هومر به شهر تازه آباد به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در بلند مدت باید اجرایی شود.

وی با بیان اینکه شهر ازگله و ۴۰ روستای این بخش تنش آبی دارند، گفت: در کوتاه مدت آبرسانی سیار انجام خواهد شد و در بلند مدت نیز باید از سد ازگله تخصیص آب انجام و احداث تصفیه خانه این شهر در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار ثلاث باباجانی یادآور شد: برای رفع مشکل کم آبی روستاهای بخش ازگله میزان آبدهی ایستگاه پمپاژ آب مامیشان باید از ۱۴ لیتر در ثانیه به ۲۵ لیتر در ثانیه افرایش پیدا کند تا مشکل ۴۰ روستای این بخش برطرف شود.

شکری افزود: در بخش زمکان نیز حفر یک حلقه چاه برای شهر میرآباد و یک حلقه چاه برای مجتمع دامپروری شهر میرآباد و تامین اعتبار برای پروژه آبرسانی به روستاهای کوگاه و بژی ضروری است.

معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار ثلاث باباجانی نیز گفت: به دلیل خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی، میزان آبدهی ۱۷ دهنه چشمه تامین آب در روستاهای شهرستان به صفر رسیده و این موجب ایجاد تنش آبی در بسیاری از روستاها شده است.

حسن امامی با بیان اینکه در حال حاضر به ۴۵ روستای ثلاث باباجانی با تانکر سیار آبرسانی می‌شود، افزود: نیاز آبی ۱۱۷ روستای زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب ۱۱۰ لیتر در ثانیه است اما هم اکنون ۵۰ لیتر در ثانیه آب تامین و توزیع می شود.

وی یادآور شد: نیاز آبی سه شهر تازه آباد، ازگله و میرآباد ۱۴۰ لیتر در ثانیه است که در حال حاضر فقط ۷۵ لیتر در ثانیه آب وارد شبکه توزیع می‌شود.

شهرستان ثلاث باباجانی پیش از شش هزار مشترک شهری و شش هزار مشترک روستایی دارد.

شهرستان ثلاث باباجانی حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار