سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمانشاه گفت: تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی در حمایت، پشتیبانی و حفاظت از مواریث فرهنگی و تاریخی سطح استان قابل تقدیر است.
کد خبر: ۹۶۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ 16 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، جبار گوهری در دیدار با فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بر ضرورت حفاظت از میراث‌ فرهنگی و نقش همیشگی نیروی انتظامی در صیانت از آثار و محوطه‌های تاریخی این استان تاکید شد.

وی اظهار داشت: تحکیم و گسترش همکاری‌های میان نیروی انتظامی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی و فرهنگی کمک خواهد کرد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمانشاه ادامه داد: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به عنوان بازوی اجرایی این اداره‌کل نقش تعیین کننده‌ای در این هماهنگی‌ و توسعه همکاری‌ها دارد.

گوهری با بیان اینکه در استان کرمانشاه بیش از چهار هزار و ۲۰۰ اثر شناخته شده وجود دارد، افزود: صیانت از میراث‌ فرهنگی یک وظیفه همگانی است و یگان حفاظت این اداره‌کل به تنهایی توان حفاظت از همه این آثار را ندارد و نیازمند همراهی سایر دستگاه‌ها بویژه نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز گفت: میراث‌ فرهنگی نماد تمدن، شکوه و عظمت هر جامعه‌ای است.

سردار علی اکبر جاویدان افزود: نیروی انتظامی نیز همواره برای حفاظت و حراست از میراث تاریخی استان همکاری لازم را با یگان حفاظت میراث فرهنگی داشته است.

او ادامه داد: به تمام کارکنان انتظامی مجدداً تأکید می‌شود که اهتمام و تلاش بیشتری در این راستا داشته باشند.

سردار جاویدان اظهار کرد: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه هماهنگی و همکاری خوبی با نیروی انتظامی استان دارد و همراهی لازم برای برخورد با سوداگران میراث‌ فرهنگی و صیانت از مواریث فرهنگی در سطح استان وجود دارد.
به گزارش ایرنا، وجود بیش از چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار